یک کتاب ایرانی نامزد بهترین کتاب آشپزی جهان شد


یک کتاب ایرانی نامزد بهترین کتاب آشپزی جهان شد

خبرگزاری تسنیم: در جایزه گارمند ۲۰۱۵ برای اولین بار، ایران از بین ۲۰۵ کشور شرکت کننده در بخش خارجی (C۰۲- Foreign) با انتخاب کتاب آشپزی مدرن جزو ۷ کشور برتر شناخته شده و در لیست برای انتخاب بهترین کتاب دنیا قرار گرفته است.

سمیرا جنت دوست مولف کتاب های آشپزی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنمی،  گفت: جایزه جهانی کتاب آشپزی گارمند در سال 1995 توسط ادوارد کوین ترو پایه گذاری شد. یک جایزه با رقابت آزاد برای همه ناشران به همه زبانها در همه کشورها است. مراسم اهدای جایزه گارمند همه ساله بهترین کتابهای آشپزی از سرآشپز های مشهور دنیا را انتخاب می کند، این جایزه حتی به کتابهایی که توسط خود سرآشپزها چاپ شده باشد و برنده شوند داده می شود.

وی ادامه داد: امسال در مراسم جایزه گارمند 2015 برای اولین بار، ایران از بین 205 کشور شرکت کننده در بخش خارجی (C02- Foreign) با انتخاب کتاب آشپزی مدرن  جزو 7 کشور برتر شناخته شده و در لیست برای انتخاب بهترین کتاب دنیا قرار گرفته است.

جنت دوست تصریح کرد: هفت کشوری که در این بخش برنده اعلام شده اند، عبارتند از برزیل، کانادا، چین، ایران، انگلستان و امریکا

مراسم اعلام برندگان در این مرحله، در ماه ژوئن در شانگهای چین برگزار می شود و در این بخش سال بعد از بین هفت کتاب برتر آشپزی، یک کتاب به عنوان بهترین کتاب سال 2015 انتخاب و طی مراسم ویژه ای جایزه خواهد گرفت.

شآپزی مدرن پانیذ، از انتشارات موسسه پانیذ مهر ایرانیان، اثر تالیفی سمیرا جنت‌دوست است،  او در این کتاب دستورهای غذایی مربوط به سرزمین‌های گوناگون را به ساده‌ترین شکل خلاقانه و تصاویر آموزش داده است. این کتاب در قالب آثار نفیس در 416 صفحه قطع رحلی با فصل‌بندی سوپ‌ها، سالادها، کباب‌ها، غذاهای مجلسی، غذاهای دریایی، ایتالیایی و آسیایی به چاپ رسیده است. این اثر نشان می‌دهد چگونه می‌توان طعم‌های غذاهای بین‌المللی را به طریقی خلاقانه و مطابق با ذائقه ایرانیان تهیه کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران