بانک ژن کرم ابریشم کشور ایجاد می‌شود


بانک ژن کرم ابریشم کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: بانک ژن کرم ابریشم کشور ایجاد می‌شود.

علی‌اصغر داداش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای مرکز توسعه نوغانداری کشور، اظهار داشت: بانک ژن کرم ابریشم در کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل پرورش 110 واریته کرم ابریشم در قالب بانک ژن به منظور حفظ نسل و حفاظت از اندوخته‌های ژنتیکی و توسعه کرم ابریشم توسط مرکز توسعه نوغانداری کشور در حال انجام است.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: در راستای حفظ تنوع ژنتیکی با مشارکت مرکز تحقیقات ابریشم کارهای مطالعاتی به‌منظور دستیابی به واریته‌های مقام و مناسب تخم نوغان انجام می‌شود.

داداش‌پور از پرورش اجداد کرم ابریشم یا 2P توسط مرکز توسعه نوغانداری خبر داد و تصریح کرد: امسال برنامه تولید تخم ابریشم نژاد والد در دست انجام است به همین منظور 38 جعبه تخم نوغان اجداد یا 2p در شهرستان‌های صومعه‌سرا و فومن در استان گیلان در حال پرورش است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از این 38 جعبه تخم نوغان اجداد یا 2p حداقل یک‌هزار و 300 جعبه تخم کرم ابریشم نژاد والد یا P تولید شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید از این مقدار حداقل 40 هزار جعبه تخم نوغان هیبرید است که در سال 95 بین نوغانداران توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon