بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی کشور اختصاص یافت

بیش از 50 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی کشور اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدباقر نوبخت امشب در جلسه شورای اداری از اختصاص 50 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی کشور خبر داد و اظهار داشت: در جلسه شورای اقتصاد کشور مصوب شد که شرکت‌های دولتی اعتباری بالغ بر 103 هزار میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه با اختصاص این اعتبار کشور از حالت رکود به سمت رونق حرکت می‌کند، افزود: امسال در صندوق توسعه ملی 5 هزار میلیارد دلار اعتبار جدید وارد شد که یک میلیارد دلار آن به ریال تبدیل شده و به صورت تسهیلات به مردم پرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور از سرمایه‌گذاری بانک‌ها به مبلغ 300 هزار میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی خبر داد و بیان کرد: چهارمحال وبختیاری نیز از این اعتبارات سهم چشمگیری دریافت می‌کند.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با توزیع ناعادلانه برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: یک الگویی با عنوان الگوی توصیه در کشور طراحی شده که در قالب نظام اقتصادی تاکنون 8 مرتبه چاپ شده که در برابر توزیع نامتوازن اعتبارات منطقه‌ای مقاومت می‌‌کند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های عمرانی استان یک درصد اعتبار تخصیص یافته است، گفت: سال گذشته برای تکمیل طرح‌های ملی عمرانی استان 86 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار و طرح‌های استانی 46 میلیارد و 400 میلیون توامن اعتبار اختصاص داده شد.

معاون رئیس جمهور از افزایش 79 درصدی اعتبارات طرح‌های ملی در چهارمحال وبختیاری خبر داد و تصریح کرد: امسال 155 میلیارد و 500 میلیون توامن به طرح‌های ملی و 72 میلیون و 600 میلیون تومان به طرح‌های این استان اختصاص یافت.

نوبخت با اشاره به اینکه امسال اعتبارات ماده 180 چهارمحال وبختیاری  53 درصد رشد داشته است، افزود: سال گذشته اعتبارات ماده 180 این استان 60 میلیارد تومان بوده اما امسال به 93 میلیارد تومان افزایش یافت این درحالی است که قیمت نفت کشور از 108 دلار به 58 دلار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تمام اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان 100 درصد محقق می‌شود، ادامه داد: هفته آیند یک تیم نظارتی برای نظارت بر انجام طرح‌های مصوب شده سفر کاروان تدبیر و امید به استان اعزام می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همه تلاشش را برای توسعه یافتگی مناطق محروم به کار بسته است، گفت: برنامه‌های مدون و بلند مدت برای توسعه مناطق محروم باید تبیین شود که برنامه بلند مدت در کشور در قالب سند چشم انداز توسعه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon