مجلس نمایندگان آمریکا طرح بازنگری توافق هسته‌ای ایران را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح بازنگری توافق هسته‌ای ایران را تصویب کرد

خبرگزاری تسنیم: مجلس نمایندگان آمریکا به‌اتفاق آرا طرحی را تصویب کرد که به کنگره حق بازنگری و یا احتمالاً رد هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا پنج‌شنبه با 400 رأی موافق در برابر 25 رأی مخالف طرح بازنگری توافق هسته‌ای با ایران را تصویب و آن را به کاخ سفید ارسال کرده است. مقام‌های کاخ سفید تأکید کرده‌اند که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این طرح را امضا و آن را به قانون تبدیل خواهد کرد.

این طرح هفته گذشته در سنای آمریکا نیز به تصویب رسیده بود. تصویب این طرح در سنا در شرایطی بوده است که برخی دیدگاه‌های سختگیرانه در خصوص طرح بازنگری توافق هسته‌ای با ایران، حذف شده و اوباما نیز تهدید خود برای وتوی آن را پس گرفته بود.

این طرح به کنگره 30 روز فرصت خواهد داد تا هرگونه توافق نهایی هسته‌ای با ایران را مورد بازنگری قرار دهد. در این مدت 30روزه، اوباما نمی‌تواند تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را که به تصویب کنگره رسیده، به‌صورت موقت، لغو کند.

جان بینر رئیس کنگره آمریکا تأکید کرد: این قانون تنها راه ممکن برای کنگره است تا بتواند از یک توافق بد با ایران جلوگیری کند. آمریکایی‌ها و متحدان ما نگران این هستند که کاخ سفید برای دستیابی به توافق با ایران، دست به هر اقدامی بزند.

ایران و قدرت‌های جهانی 2 آوریل به چارچوب توافق اولیه‌ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران محدود خواهد شد و به‌ازای آن تحریم‌های بین المللی علیه تهران لغو می‌شود. دو طرف اکنون تا 30 ژوئن فرصت دارند تا بر سر جزییات مربوط به توافق جامع هسته‌ای به توافق نهایی دست یابند.

انتهای پیام/*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان