ریابکوف: تحریم‌های تسلیحاتی ایران در گام‌های ابتدایی لغو تحریم‌ها برداشته شوند

ریابکوف: تحریم‌های تسلیحاتی ایران در گام‌های ابتدایی لغو تحریم‌ها برداشته شوند

خبرگزاری تسنیم: مذاکره‌کننده ارشد روسیه می‌گوید گروه ۱+۵ در مسئله لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران دچار اختلاف نظر هستند اما مسکو اصرار دارد که این تحریم‌ها در گام‌های ابتدایی لغو تحریم‌ها برداشته شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد این کشور، می‌گوید گروه 1+5 هنوز به زمینه مشترکی درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران دست نیافته‌اند، اما روسیه اصرار داد که این تحریم‌ها در گام‌های اولیه لغو تحریم‌های ایران برداشته شود.

وی روز گذشته (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در وین و پیش از پیوستن به مذاکرات هسته‌ای گفت:‌ "امیدوارم که مذاکرات با همتایان آمریکایی‌مان را ادامه دهیم. ما اکنون مطمئن هستیم که طی روزهای آتی به نتیجه نزدیک‌تر خواهیم شد".

ریابکوف افزود: "ما در مسئله تحریم‌های تسلیحاتی به زمینه مشترک نرسیده‌ایم. اما اصرار خواهیم کرد که این تحریم‌ها باید یکی از اولین اقدامات [در رفع تحریم‌ها] باشند".

ریابکوف درباره رفع تحریم‌های ایران گفت که مذاکره کنندگان در "نیمه راه" دستیابی به نتیجه هستند. "چارچوب مشخص بوده و توافق کلی وجود دارد. ما اکنون روی جزئیات کار می‌کنیم".

وی می‌گوید که روسیه اکنون درباره دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای پیش از پایان ضرب‌الاجل 30 ژوئن (9 تیر) نگرانی کمتری نسبت به قبل دارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان