مشکل حاشیه نشینی میان تمام کلانشهرهای کشور مشترک است


مشکل حاشیه نشینی میان تمام کلانشهرهای کشور مشترک است

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای عالی استانها گفت: در حال حاضر، مشکل حاشیه نشینی میان تمام کلانشهرهای کشور مشترک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، غلامرضا بصیری پور ظهر امروز در گردهمایی معاونین برنامه‌ریزی کلانشهرهای سراسر کشور، اظهار داشت: گردهمایی معاونان و مدیران برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری‌های کشور زمینه توسعه شهری را فراهم می‌کند.

رئیس شواری عالی استان‌های کشور به مشکلات درآمدزایی شهرداری‌ها در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد:شهرداری‌ها با توجه به اینکه درآمدی را از دولت کسب نمی‌کنند اعتبارات خود را باید از محل‌های مورد نیاز شناسایی شده مثل عوارض، تخلفات و مالیات کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه معاونت برنامه ریزی و توسعه در کلانشهرها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، عنوان کرد: مهمترین نقش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه در شکل گیری توسعه و آبادی در شهرهای کشور است.

بصیری پور رویکردهای اتخاذ شده در این گردهمایی را یک راهبری عملیاتی برای تمامی شهرهای کشور دانست و افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد مشکل حاشیه شهر در تمامی شهرهای کشور احساس می شود و به نظر می رسد اینگونه جلسات می‌توانند زمینه حل مشکلات حاشیه کلانشهرها را فراهم کنند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که باید در سلسله نشست ها دنبال شود دوری از ارائه راهکارهای تکراری و ورود در عرصه‌های عملیاتی است که به نظر می‌رسد این گردهمایی در این مسیر حرکت کرده است.

رئیس شورای عالی استان های کشور اقدامات انجام شده توسط معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: قطعا فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری مشهد می‌تواند برای بسیاری از شهرهای کشور همانند الگو عمل کند.

انتهای پیام/ ی
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon