سکوت مفتیان و سازمان‌های اسلامی در برابر جنایات عربستان غیرقابل پذیرش است

سکوت مفتیان و سازمان‌های اسلامی در برابر جنایات عربستان غیرقابل پذیرش است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: سکوت مفتیان و سازمان‌های اسلامی در برابر جنایات عربستان سعودی بر علیه مردم مسلمان یمن غیرقابل پذیرش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در خطبه اول نماز جمعه با توصیه به نمازگزاران برای رعایت کردن معیارهای پرهیزکاری اظهار داشت: امیرمؤمنان (ع) در یکی از سخنرانی های خود خطاب به مسلمانان عصر خود فرمود، یاد مرگ از دل‌هایتان پنهان شده، دنیا بر شما مسلط گشته و یاد آخرت را از دل شما بیرون برده است. شما همه برادران دینی هستید و ریشه اختلافاتتان آلودگی باطن است لذا اختلاف نموده و در اثر تفرقه به همدیگر کمک نمی‌کنید، به یکدیگر یاری نمی‌رسانید، مهرورزی نمی‌کنید و همدیگر را از بذل و بخشش محروم می‌کنید.

خطیب جمعه خوی با اشاره به نامه 41 نهج البلاغه امیرمؤمنان (ع) که خطاب به عبدالله بن عباس والی خود در بصره نوشته گفت: مورد وثوق و محرم اسرار بودن، همکاری و کمک رسانی به حاکم، خوش سابقه بودن در کار‌ها، امانت داربودن و حراست از بیت المال را از جمله ویژگیهای ضروری کارگزاران حکومت علوی شمرده‌اند.

وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد کارگزاران، تبیین دقیق وظایف آنان، تشویق، موعظه و نصیحت آنان در جهت انجام هر چه بهتر وظایف، توبیخ، سرزنش، تنبیه و حتی اخراج آنان در صورت تخلف و خیانت از جمله سیره امیرمؤمنان (ع) در حکومت اداری بوده است.

شکوری با تبریک روز بعثت رسولخدا (ص) به نمازگزاران جمعه با استناد به آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع)، تعلیم و تربیت، اقامه قسط و عدالت، آزادی بشر از یوغ ستمگران، نجات دادن آنان از ظلمات، بشارت و انذار انسان‌ها، اتمام حجت، برطرف کردن اختلافات بشر، مقابله با ستمگران، تذکر و یادآوری فطریات و مستقلات عقلیه، دعوت بشر بسوی حیات و زندگی انسانی و در ‌‌نهایت طاعت و بندگی خداوند را از جمله فلسفه‌های بعثت رسولخدا (ص) و سایر انبیاء الهی برشمرد.

خطیب جمعه خوی با اشاره به جنایات عربستان در یمن و حمایت نوع کشورهای غربی، اروپایی، عربی و شورای امنیت از این تجاوزات و جنایات اظهار داشت برای شناسایی حاکمان کشور‌ها، سازمانهای مدافع حقوق بشر، سازمان ملل حمایت آنان از تجاوزات عربستان به یک کشور عضو سازمان ملل بهترین محک است.

وی افزود: چرا سازمانهای اسلامی بویژه سازمان کنفرانس اسلامی، رجال سیاسی و مفتیان کشورهای عربی در برابر این قتل عام و جنایات قرون وسطایی سکوت کرده‌اند.

شکوری اظهار داشت: تمامی این اتفاقات نشان می‌دهد اصول و ارزشهای انسانی به مرحله سقوط و انحطاط رسیده و هیچکدام از حاکمان غربی، اروپایی و عربی قابل اعتماد نمی‌باشند و تمامی سازمان‌ها و مجامع بین المللی و سازمان ملل استقلال و هویت خود را از دست داده‌اند لذا تنها راه نجات مسلمانان بیداری اسلامی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon