علم‌الهدی: اکران ضددینی‌ترین تئاترها را به اسم آزادی هنر توجیه می‌کنند


علم‌الهدی: اکران ضددینی‌ترین تئاترها را به اسم آزادی هنر توجیه می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مشهد مقدس گفت: آنچه امروز برای قشر متدین رنج‌آور است این است که در عرصه مدیریت اجرایی کشور تسامح فرهنگی رسم شده است، در تئاتر ضددینی‌ترین صحنه‌ها را به عرصه می‌آورند و به اسم آزادی هنر از آن دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی(ع) اظهار داشت: در سبک زندگی اسلامی به موضوع نظام رفتاری رسید و سخن در باب نوع رفتار با دشمن در سبک زندگی اسلامی بود، دشمنی مانند دوستی بر دو قسم احساسی و هدفمند است، منتهی سخن این است که در دشمنی هدفمند آیا می‌شود برای تحقق هدفی عداوت را ابزار نیل به هدف کنیم؟

وی افزود: در آموزه اسلامی، ابتنای به عداوت و ابتکار به دشمنی با افراد مطلوب نیست و نباید در مقام نیل به هدف دشمنی با انسان‌ها را به‌عنوان ابزار استخدام کنیم، البته آنچه در دشمنی‌ها از ما سر می‌زند دفاع در برابر اجرای عداوت و دشمنی دشمنان است، آغاز دشمنی و انتخاب دشمنی و عداوت برای نیل به هدف در اسلام مطلوب نیست و این مسئله سه دلیل دارد.

آیت الله علم‌الهدی گفت: اولاً این مسئله با اصول تقوی سازگار نیست، وجود اقدس امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: آدم‌هایی که با مردم درگیر می‌شوند، درگیری با افراد با مروت منافات دارد و مروت را از میان می‌برد و کرامت انسان را نابود می‌کند و نمی‌توان مروت را حفظ کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: علت دومی که استخدام دشمنی و عداوت برای نیل به هدف مطلوب نیست به‌دلیل عواقب سوء درگیری است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: خصوصیت سوم این دشمنی، معلوم نبودن عاقبت دشمنی است، وجود مقدس امام سجاد(ع) راهبرد جالبی برای زندگی ما در ارتباطات اجتماعی ارائه می‌کنند، ایشان می‌فرمایند با کسی دشمنی نکن، ولو چنین می‌پنداری که وی توان ضربه زدن به تو را ندارد، در مقام دوستی با افراد سعی نکن که دوستی اشخاص را نادیده بگیری و یا به آنها اعتنا نکنی.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: در مسئله راهکار اجرایی نظام رفتاری با دشمن دو آموزه در دین داریم، اول اینکه دشمنی نباید از ما شروع شود؛ اما باید در مسیر استصلاح دشمن گام برداریم، اگر کسی منفعتش را در ضرر شما می‌بیند سعی کنید با لابی کردن و مماشات کردن و با برقراری ارتباطات سطح عداوت و دشمنی را پائین بیاورد.

وی افزود: غرور جوانی شما و احساسی که در درون شما هست که سنگ را با سنگ جواب دهید فرهنگ اسلام نیست.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: راهکار دوم اجرایی در تقابل با عداوت و دشمنی، برخورد چراغ خاموش است، لقمان در نصیحت به فرزندش می‌گوید: اگر با یک دشمن برابر شدی و خواستی عداوت وی را مقابله کنی، به‌جای گره کردن مشت و تهدید و ارعاب، یک‌طوری برخورد کن که متوجه نشود تو او را دشمن خود می‌دانی.

وی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) مبعوث به رسالت شد، پیغمبر(ص) آمد تا بشر تغییر کند، پیغمبر(ص) مسئول ابلاغ قرآن بود که مقام نبوت ایشان بود و هم مسئول عملیات انسان سازی بود که مقام رسالت ایشان بود.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: بعد از پیغمبر این عملیات چه شد؟ آیا پیغمبر(ص) قرآنی آورد و احکامی نازل شد و ابلاغ انجام شد و رفت و مردم رها شدند؟ پیامبر (ص) تنها مبلغ وحی نبود، ایشان رسالت انسان سازی داشت و بعد از 23 سال رحلت ایشان، دستگاه رسالت و انسان سازی تمام نشد و در جریان رهبری اسلام بعد از ایشان نیازمند تداوم وحی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بعثت، در واقع بعثت یک جریان بود و بعثت یک فرد نبود، بعثت یک جریان انسان سازی در عرصه زندگی بشر بود که در هر زمانی بایستی با مدیریت یک مدیر آسمانی به‌عنوان امام معصوم در جامعه اجرا شود و اجرای این قضیه و بعثت انسان سازی یک رسالت عمومی امت اسلام است و مدیریت آن با امام است، امشب شب مبعث یک جریان است، جریانی که بعد از 1400 سال ما در بستر آن هستیم و این نیست که امروز بعد از 1400 سال مسئول اجرای تنها حلال و حرام باشیم بلکه باید رسالت پیامبر را ادامه دهیم.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز در برابر اجرای این رسالت در دنیا مأموریت داریم اما امام معصوم در پرده هستند اما حجت ایشان باید مدیریت کند، یک حجت امام معصوم این انقلاب را به پیروزی رساند و امروز این رسالت، تشکیلات و قدرت می‌خواهد و امام این انقلاب را به پیروزی رساند و نظامی تشکیل داد تا رسالت انسان سازی امت اسلام با این نظام و انقلاب انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید مفاسد اخلاقی را از صفحه زندگی بشر بزداییم و باید انسان‌ها را به‌سمت هدف تکامل انسانی سوق دهیم و برای این کار نظامی تشکیل شد و مردم از آن استقبال کردند و صدها هزار انسان جان خود را در این راه سرمایه گذاری کردند تا نظامی درست شود و رسالت پیامبر در سطح جهانی پیاده سازی شود.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی کنار تأمین ارتباطات اجتماعی رسالت اصلی و اولیه‌اش توسعه اسلام و معارف دین و تحکیم ارزش‌های دین و مقابله با ناهنجاری‌های دینی نه تنها در مملکت بلکه میان بشریت است، کسانی که در این نظام کارگزار شدند و مسئولیت دارند باید به این نکته توجه کنند و رسالت اصلی نظام را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: این نظام، نظام تسامح فرهنگی و راضی کردن عده‌ای بی‌بندوبار و لاابالی نیست، جمهوری اسلامی ایجاد نشده تا عده‌ای در هوسرانی آزاد باشند و بعد متولین فرهنگی و کارگزاران نظام به‌جای ترویج ارزش‌ها، مدافع آزادی‌های نامشروع یک مشت بی‌بندوبار شوند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: آنچه امروز برای قشر متدین رنج‌آور است، این است که در عرصه مدیریت اجرایی کشور تسامح فرهنگی رسم شده است و همه‌جا دنبال این هستند، در تئاتر ضددینی‌ترین صحنه‌ها را به عرصه می‌آورند و به اسم آزادی هنر از آن دفاع می‌کنند، بی‌حجاب‌ها عرصه خیابان‌ها را عرصه دهن‌کجی به اسلام قرار می‌دهند اما عده‌ای مدافع بی‌حجاب می‌شوند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب، بزرگترین حرکت فرهنگی در این مملکت است و رهبری با بازدید اصل قصه را تأیید کردند اما نمایشگاه میدان جولان دست‌نوشته‌های آلوده یک مشت مزدور نیست، چند سال قبل یک کافر مرتد در آلمان پیدا شد و به امام هادی توهین کرد و آن شاعری که شعر این خواننده را ساخته بود و اشعاری را برای توهین به مقدسات ساخته بود این اشعار را در کتابی چاپ کرده و این کتاب در نمایشگاه کتاب آزادانه توزیع می‌شود، این تسامح فرهنگی است؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در دو هفته قبل در دانشگاه اعتکاف بود و هفته بعد در این دانشگاه و معبد، جشنی درست کردند به‌اسم جشن غذای بین المللی و خاتمه آن با رقص و پایکوبی بود و بعد مسئولان چشم‌پوشی کردند.

آیت الله علم‌الهدی گفت: آقای وزیر علوم و رئیس دانشگاه، این مردم خون دادند شما وزیر شدی و رئیس شدی، وزارت شما بر سیل خون جوانان شهید است، چرا نمایشگاه کتابتان جولانگاه کتاب مرتد شده است؟ برادران، این تسامح فرهنگی که برای قشر متدین رنج‌آور است هیچ توجیهی ندارد. مقام معظم رهبری در همین بازدید برحسب اخبار واصله به برخی مسئولان تذکر دادند و فرمودند: نگران گزارش درباره تئاترها هستم.

انتهای پیام/ی*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon