راه‌حل‌های میشل عون برای تغییر در سازوکار انتخاب رئیس‌جمهور لبنان


راه‌حل‌های میشل عون برای تغییر در سازوکار انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

خبرگزاری تسنیم: رئیس جریان آزاد ملی لبنان راه‌حل‌هایی را برای خروج از بن‌بست سیاسی در این کشور و تأیید سازوکار انتخاب رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از النشره، میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد: لبنان با خطرات داخلی و خارجی گسترده‌ای مواجه است که با هم در تعامل هستند و همدیگر را افزایش می‌دهند. اگر خطرات از خارج باشند ما نمی‌توانیم آنها را مهار کنیم و ما باید برای مقابله با آن تلاش کنیم، این در حالی است که خطرات داخلی ساخته دست خود ماست.

وی تصریح کرد که لبنان از سال 1990 در بحرانی سیاسی قرار دارد و باید عوامل آن مشخص شود، این بحران صوری نیست و مسیحیان هزینه آن را پرداخت می‌کنند و همواره از مراکز حساس کنار گذاشته می‌شوند.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان در زمینه انتخاب رئیس جمهور این کشور گفت: ما جهل در دموکراسی را نشان دادیم. چه‌کسی جرئت می‌کند که در نظام دموکراتیک، تصمیم ملت را به زباله‌دان بیندازد، آیا نمایندگان پارلمان حق دارند بارها در غیاب ما در نشست‌های مجلس نمایندگان، قانون اساسی را نادیده بگیرند، ما از امروز اجازه نمی‌دهیم که به حقوق ما تجاوز کنند.

عون تأکید کرد که لبنان وارد مرحله شمارش معکوس شده است و راه‌ حل خروج از بحران‌های قانون اساسی بر اساس 3 روش سازش جویانه است: تکیه بر انتخابات ریاست جمهوری در 2 مرحله مسیحی و ملی، انجام همه‌پرسی مردمی و انتخاب منتخب مردم در مجلس نمایندگان، انتخاب بین رهبران مسیحی که بیشترین نمایندگی را دارند. راهکار چهارم انتخاب مجلس نمایندگان قبل از انتخاب رئیس جمهور است. 3 گزینه اول راهکارهای سازش طلبانه و گزینه چهارم راه حل مشکل لبنان است.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان