تظاهرات فلسطینیان در شصت و هفتمین سالروز فاجعه اشغال فلسطین


تظاهرات فلسطینیان در شصت و هفتمین سالروز فاجعه اشغال فلسطین

خبرگزاری تسنیم: امروز جمعه همزمان با شصت و هفتمین سالروز یوم النکبه (فاجعه اشغال فلسطین) فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، در روستای نعلین واقع در غرب رام‌الله در کرانه باختری راهپیمایی پرشکوهی برگزار شد و همچنین قرار است امروز آژیرهای خطر به‌نشانه یادآوری سالهای درد و رنج فاجعه اشغال فلسطین به صدا درآید.

در همین رابطه کمیته برگزاری مراسم‌های فاجعه اشغال فلسطین و گروه‌های فلسطینی، مردم را به مشارکت گسترده در این تظاهرات و ارسال این پیام به جهانیان که فلسطینیان به حق بازگشت به سرزمین خود پایبند هستند، دعوت کرده بودند.

روز گذشته نیز راهپیمایی‌هایی در اردوگاه‌های آوارگان در داخل و خارج از فلسطین برگزار شد و طی آن فلسطینیان بر حق بازگشت تأکید کردند.

67 سال پیش در چنین روزی همزمان با اعلام تشکیل رژیم جعلی اسرائیل، حدود 760هزار فلسطینی از سرزمین خود آواره گشتند.

در نوار غزه نیز جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌ای ساکنان این منطقه را به برگزاری تظاهرات سالروز فاجعه اشغال فلسطین فراخواندند.

در همین رابطه کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروهای پلیس و ارتش این رژیم در آمادگی کامل برای سرکوب تظاهرات فلسطینیان در قدس، اطراف مسجد الاقصی و شهرهای کرانه باختری به‌سر می‌برند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی برای ممانعت از عبور تظاهرات کنندگان فلسطینی از دیوار حایل، اطراف مرزهای نوار غزه آماده‌باش اعلام کرده است.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان