ورود تجهیزات نظامی و نیروهای کمکی ارتش سوریه به شهر "تدمر"


ورود تجهیزات نظامی و نیروهای کمکی ارتش سوریه به شهر "تدمر"

خبرگزاری تسنیم: در پی حمله شدید تروریست‌های داعش به شهر تاریخی «تدمر» مقادیر فراوانی تجهیزات نظامی و نیروی کمکی در اختیار نیروهای ارتش سوریه در این شهر قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در پی حمله تروریست‌های داعش به شهر «تدمر» و اقدامات جنایت آمیز آنان، مقادیر فراوانی تجهیزات نظامی و نیروهای کمکی از استان حمص برای نیروهای ارتش سوریه در تدمر ارسال شد.

تروریست‌های داعش با حمله به تدمر بیش از 50 نفر را که بیشتر زن و کودک بودند، به قتل رساندند.

یک منبع نظامی سوریه به خبرنگار تسنیم گفت: تدمر از پنج محور با حمله گسترده تعداد زیادی از تروریست‌های داعش روبه‌رو شد به‌گونه‌ای که تروریست‌ها توانستند در ساعت‌های نخست حمله خود در این شهر پیشروی کرده و به برج الاشاره کنار قلعه تاریخی این شهر برسند.

بنا بر اعلام این منبع نیروی ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی توانستند برج الاشاره را از اشغال داعشی‌ها آزاد کرده و خسارت‌های زیادی به تروریست‌ها وارد آورند.

داعشی‌ها در منطقه «واصف» بیشترین تلفات را داشتند به‌گونه‌ای که اجساد آنان در هر نقطه از این منطقه قابل مشاهده است و اکنون در حومه تدمر و در باغهای اطراف آن مستقر شده‌اند.

به‌گفته این منبع، انبارهای سلاح در منطقه العامریه در حدفاصل ریف شمالی تدمر کاملاً تحت کنترل نیروهای ارتش قرار دارد و از شدت درگیری‌ها در این محل کاسته شده است، به‌گونه‌ای که اهالی العامریه کنار نیروهای ارتش به مبارزه با تروریست‌ها برخاسته‌اند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین توانستند در درگیری‌های شدید که شب گذشته با یک گروه تروریستی در اطراف روستای «السخنه» رخ داد، سرکرده این گروه معروف به «ابومالک التمیمی» و تمام نیروهای او را به هلاکت برسانند.

از سوی دیگر مأمون عبدالکریم مدیرکل میراث و موزه‌ها در تدمر با هشدار در مورد ورود تروریست‌های داعش به این شهر تاریخی گفت: نبرد اکنون بین تمدن و وحشی‌گری و بربریت در جریان است.

وی تأکید کرد: تا امروز با مقاومت و ایستادگی شجاعانه نیروهای ارتش سوریه تروریست‌ها نتوانسته‌اند وارد این شهر شوند.

این در حالی است که تروریست‌های داعش سه‌شنبه‌شب منطقه السخنه در 70کیلومتری تدمر و در مسیر ارتباطی آن با دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف حملات سنگین قرار داده و در این شهر مرتکب جنایت شده و کودکان و زنان را از بام منازل پرت کرده و هرکس را که زنده مانده بود، سر بریدند تا جایی که شمار شهدای این حمله از 50 نفر فراتر رفت.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان