المیادین: مقاومت لبنان ۸۰درصد قلمون را آزاد کرد


المیادین: مقاومت لبنان 80درصد قلمون را آزاد کرد

خبرگزاری تسنیم: شبکه خبری المیادین از آزادسازی ۸۰درصد از مناطق راهبردی قلمون از دست گروه‌های تروریستی توسط رزمندگان حزب‌الله لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: حزب الله لبنان 80 درصد از مناطقی را که در قلمون سوریه در کنترل جبهه النصره بود، آزاد کرد.

به‌اعتقاد کارشناس امور منطقه‌ای، پیروزی‌های ارتش سوریه و مقاومت نقطه قوتی در جنگ سوریه است و نبرد القملون چه‌بسا به رقم زدن سرنوشت جنگ در حومه دمشق به‌نفع ارتش سوریه و ضربه محکمی به طرح محاصره دمشق و از بین بردن این طرح باشد.

منطقه قلمون منطقه‌ای استراتژیک و مهم در ابعاد جغرافیایی به شمار می‌رود، این منطقه در مرزهای لبنان و مشرف به مسیر بین ‌المللی دمشق ــ حمص است که از حومه حمص در شمال تا اطراف غوطه غربی دمشق امتداد دارد. این منطقه مسیر امدادرسانی بین لبنان و داخل سوریه به شمار می‌رود.

ارتش سوریه با همکاری رزمندگان حزب‌الله لبنان طی روزهای گذشته عملیات هجومی غافلگیرانه‌ای را در منطقه قلمون در مرزهای سوریه از 2 طرف آغاز کردند.

نیروهای ارتش سوریه از بخش شرقی وارد عمل شدند و مقاومت اسلامی لبنان از غرب به‌سمت شرق حرکت کرد. به این ترتیب گروه‌های تروریستی در یک حمله گازانبری قرار گرفته در برابر حملات ارتش و مقاومت از هم پاشیدند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان