درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در سالروز اشغال فلسطین


درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در سالروز اشغال فلسطین

خبرگزاری تسنیم: منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست ظهر امروز جمعه با حمله به تظاهرات کنندگان فلسطینی در شرق حی الشجاعیه واقع در شهر غزه ۳ نفر را زخمی کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، نیروهای اشغالگر اسرائیل که در پایگاه ناحل العوز در شرق الشجاعیه مستقر هستند به‌صورت گسترده به‌سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی تیراندازی کردند که در نتیجه آن 3 شهروند زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، درگیری با نیروهای اشغالگر در شرق الشجاعیه همچنان ادامه دارد.

امروز جمعه همزمان با سالروز فاجعه اشغال فلسطین، شهروندان فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در چهارراه الشجاعیه جمع شده در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند به‌سمت پایگاه نظامی ناحل العوز در مرز شرقی نوار غزه حرکت کردند.

همچنین در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد.

شلیک گاز اشک‌آور به‌سمت تظاهرات‌کنندگان روستای نعلین

تعدادی از فلسطینیان در روستای نعلین واقع در کرانه باختری نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور که نظامیان صهیونیست شلیک کرده بودند، دچار حالت خفگی شدند.

بر اساس این گزارش، در روستای نعلین واقع در غرب رام‌الله نیز پس از اقامه نماز جمعه بنا به دعوت کمیته مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک سازی، تظاهرات گسترده‌ای برگزار شد.

به صدا درآمدن آژیر خطر در سراسر شهرهای فلسطین

رأس ساعت 11:30 امروز جمعه در تمامی استان‌های فلسطینی آژیرهای خطر به‌نشانه حزن و اندوه فلسطینیان از فجایع سال 1948 و یورش گروهک‌های صهیونیستی به روستاها و شهرک‌های فلسطینی که ساکنان آن را به‌اجبار از خانه‌های‌شان بیرون راندند، به صدا درآمد.

همزمان با به صدا درآمدن آژیرهای خطر تردد در خیابان‌ها به‌مدت یک دقیقه و به‌نشانه عزاداری برای قربانیان فجایع اشغال فلسطین، متوقف شد.

بر اساس این گزارش کمیته‌های مردمی خدمت رسانی به آوارگان هرسال به‌مناسبت سالروز یوم النکبه آژیرهای خطر را به صدا درمی‌آورند تا این حادثه دردناک را برای نسلهای جدید ملت فلسطین یادآوری و تأکید کنند که قضیه آوارگان همچنان در اذهان فلسطینیان تا تحقق رؤیای بازگشت آنها به سرزمینشان باقی است.

زخمی‌شدن 15 نفر در نابلس

در درگیری‌های خشونت‌آمیز بین نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی در حین یورش صدها شهرک نشین به مقبره حضرت یوسف(ع) در شرق نابلس واقع در کرانه باختری، بیش از 15 فلسطینی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، چندین دستگاه اتوبوس و خودروهای نظامی و غیرنظامی اسرائیل صدها شهرک نشین و سرباز صهیونیست را از نیمه‌شب گذشته به منطقه بلاطه البلد در شرق نابلس انتقال داده و شهرک نشینان صهیونیست شروع به انجام مراسم تلمودی در مقبره حضرت یوسف(ع) کردند.

همچنین نظامیان صهیونیست از تردد شهروندان و خودروهای آنها در جاده اصلی مواصلاتی بین شرق شهر و مرکز آن ممانعت می‌کردند.

در همین رابطه منابع پزشکی در نابلس گزارش دادند که بیش از 15 جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله جنگی و پلاستیکی که از سوی نظامیان صهیونیست شلیک شده بود، زخمی و به مراکز درمانی شهر انتقال داده شدند.

انتهای پیام/*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان