درگیری ارتش عراق با تروریست‌های داعش در الرمادی


درگیری ارتش عراق با تروریست‌های داعش در الرمادی

خبرگزاری تسنیم: رسانه های عراقی گزارش دادند که جنگنده های ارتش عراق مراکز گروهک تروریستی داعش را در دو منطقه در شهر الرمادی مرکز استان الانبار هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنگنده های ارتش عراق مراکز داعش در دو منطقه "الزنکورة" و "البوریشة" در شهر الرمادی را هدف قرار دادند که به کشته شدن تعداد زیادی از تروریست ها انجامید.

کنترل داعش بر منطقه‌ای در مرکز رمادی

این در حالی است که برخی منابع خبری از جمله خبرگزاری رویترز گزارش دادند که گروهک تروریستی داعش توانسته است یک مجتمع دولتی در این شهر را به کنترل خود در آورد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک مقام مسئول در پلیس عراق گزارش داد که عناصر مسلح داعش ساعت 2 بعد از ظهر امروز یک مجتمع دولتی در شهر الرمادی را به کنترل خود در آوردند و پرچم سیاه رنگ خود را بر بالای این ساختمان برافراشتند.

یک منبع امنیتی در استان الانبار در غرب عراق از کنترل گروه تروریستی داعش بر یک منطقه مجاور مجتمع دولتی در مرکز شهر رمادی خبر داد.

به گزارش تسنیم، این منبع امنیتی روز جمعه به شبکه سومریه نیوز تأکید کرد: بر اثر حمله شدید داعش به منطقه الجمعیه در مجاورت مجتمع دولتی در مرکز شهر رمادی، درگیری های بسیار شدیدی روی داد. این امر باعث شد تا نیروهای امنیتی از منطقه عقب نشینی کنند و کنترل آن به دست عناصر داعش بیفتد.

وی افزود: نیروهای امنیتی اعم از ارتش، پلیس، نیروهای واکنش سریع و مبارزه با تروریسم در تلاش برای مقابله با حمله داعش از همه محورها به رمادی هستند.

به گزارش شبکه العالم، این منبع خاطرنشان کرد: درگیری ها باعث آواره شدن صدها خانواده از شهر رمادی به سایر مناطق شده است.

یک افسر پلیس رمادی گفت: نیروهای عراقی با پشتیبانی عشایر به شدت با عناصر داعش در رمادی درگیر شده اند.

وی از دولت مرکزی عراق خواست تا با توجه به شدت درگیری ها، فوری نیروها و تجهیزات پشتیبانی به رمادی اعزام کند.

* اعدام 70 نفر از اهالی رمادی

گروه تروریستی داعش، 70 تن از مردم رمادی از جمله شماری از زنان و کودکان و نیروهای پلیس را اعدام کرد.

یک منبع آگاه در پلیس رمادی در استان الانبار روز جمعه خبر داد: عناصر تروریست داعش، امروز 70 تن از مردم مناطق البوعلوان، الثیله، الجمعیه و الشرکه را در رمادی اعدام کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری شبکه السومریه گفت: شماری از اعدام شدگان، کودکان، زنان و نیروهای پلیس بودند.

"صباح کرحوت" رئیس شورای استانداری استان الانبار، روز جمعه اعلام کرد که گروه داعش، مناطق الجمعیه، البوعلوان، الثیله و خیابان 17 در رمادی را به طور کامل اشغال کرده و دستکم 17 تن را از جمله شماری از نیروهای پلیس را اعدام کرد.

کرحوت، وزارتخانه های دفاع و کشور را مسئول نابسامانیِ در اوضاع رمادی و دیگر مناطق استانداری دانست.

کرحوت از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست، هر چه سریعتر تجهیزات نظامی و نیرو به رمادی اعزام کند تا جلوی گسترش اشغالگری داعش در این شهر گرفته شود. وی از ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا نیز خواست جنگنده های خود را بر فراز این شهر به پرواز درآورند تا داعش نتواند به اشغالگری های خود در این شهر ادامه دهد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت