جریان تردید می‌خواهد ما را به ذلت دوران سازندگی و اصلاحات بازگرداند

جریان تردید می‌خواهد ما را به ذلت دوران سازندگی و اصلاحات بازگرداند

خبرگزاری تسنیم: ستاد تداوم دولت مردم حامیان سعید جلیلی با صدور بیانیه‌ای درباره جریان تردید اظهار داشت: جریان تردید جریانی است که از اصول گفتمان انقلاب عدول کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، ستاد تداوم دولت مردم ‌حامیان سعید جلیلی با صدور بیانیه‌‌ای درباره جریان تردید تاکید کرد: جریان تردید همان جریانی است که چند سال است از اصول گفتمان انقلاب که در عصر ما در گفتمان سوم تیر‌ متجلی شد، عدول کرده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

نوروز سال 1388، و در طلیعه دهه چهارم انقلاب، رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی از ظرفیتی صحبت کردند که در چند سال اخیر در کشور ایجاد شده و ما را برای یک جهش بلند آماده کرده است: «ده سال آینده چه خصوصیتى دارد که آن را به عنوان دهه‌‌ پیشرفت و عدالت نام‌گذارى کرده‌ایم؟ به نظر ما تمایز ده سال آینده با سه دهه‌‌ گذشته، در آمادگى‌هاى بسیار وسیع و عظیمى است که در کشور عزیزمان براى پیشرفت و عدالت به وجود آمده است، که این آمادگى‌ها به ملت بزرگ و مصمم ما اجازه می‌دهد که در این زمینه یک جهش و یک گام بلند نشان بدهد. ملت، آماده‌‌ یک حرکت پرشتاب و بزرگى به سمت پیشرفت و عدالت است؛ چیزى که در دهه‌هاى قبل، این امکان با این گستردگى براى ملت فراهم نبود».

در سال‌های بعد ایشان نشست‌های اندیشه‌های راهبردی را راه‌اندازی کردند، محورهای کلی حرکت به سمت تمدن اسلامی را تبیین کردند، ابعاد نرم و سخت پیشرفت اسلامی را بیان کردند و …

این یعنی ما از بسیاری حرف‌های سخیف سیاسی، جناح بازی‌ها و باند بازی‌ها، قدرت طلبی‌ها و عوام فریبی‌ها عبور کرده بودیم، حتی از بسیاری شاخص‌های اصلی و اولیه‌ی انقلاب که همواره مورد تاکید بود، مثل استکبار ستیزی، حمایت از مستضعفین و مظلومین عالم، ساده زیستی و کم کردن شکاف طبقاتی و …

اما امروز و در رسانه‌ها و نطق‌های بعضی کاندیداها صداهای دیگری می‌شنویم، حرف‌های تکراری دهه 60 و 70، حرف‌هایی که مدت‌ها بود به گوش ما نخورده بود. سخن از کدخدای جهان، سخن از تقدم پیشرفت بر عدالت، سخن از دعواهای حیدری – نعمتی اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی.

احساس می‌کنیم باز هم این مردم و اصول انقلاب است که دارد منسی می‌شود. نگرانی ما از به حاشیه رفتن دین است و قرآن، و از به حاشیه رفتن حوزه‌های علمیه که در صحبت‌های هیچ کدام از کاندیداها به ظرفیت آن‌ها اشاره نشد. ما هم مثل سایرین، مشکلات اقتصادی را مسئله‌ مهم شرایط امروز می‌دانیم، ولی نگرانیم که رفع مشکلات اقتصادی در ردیف بزرگ‌ترین آرمان‌های انقلاب القا شود. نگرانی ما این است که بخواهند این جا را به ترکیه‌ و ژاپن تبدیل کنند.

این نگرانی‌های ما ناشی از تردیدهایی است که در آقایان مشاهده می‌کنیم، تردید در مقاومت و مقابله با استکبار جهانی و جنود داخلی و خارجی آن، تردید در حمایت از مظلومان عالم، تردید در وجود و لزوم مبارزه با باندهای قدرت و ثروت، تردید در خشکاندن ریشه‌‌ اشرافیگری، تردید در بازگشت به اسلام راستین و راه امام، تردید در الگوگیری از جامعه‌ی علوی و نبوی به جای ژاپن و فرانسه؛ و خلاصه تردید در هر آن چه که ما در دولت نهم و دهم سنگر آن را فتح کردیم و مقام معظم رهبری در نوروز امسال بر حفظ این سنگرها تأکید کردند.

جریان تردید، پیام عزت بعد از ذلت دوران سازندگی و اصلاحات را نشنیده و می‌خواهد ما را به ما قبل سال 84 برگرداند، دورانی که صحبت از اصول و آرمان‌های انقلاب به رویا تبدیل شده بود، نظام اسلامی با تمام قوا صرفاً درصدد حفظ موجودیت خود بود و کم‌ترین فرصت برای پیشرفت همه‌جانبه و پیش‌برد آرمان‌های امام راحل فراهم نبود. دورانی که دین‌گرایی به امری فردی و محفلی تبدیل شده بود و قرائت‌هایی از اسلام ارائه می‌شد که گزندی به سبک مدیریتی لیبرال و سبک زندگی مدرن و سبک تعامل ذلیلانه با استکبار جهانی وارد نسازد.

جریان تردید، همان جریانی است که چند سال است از اصول گفتمان انقلاب که در عصر ما در گفتمان سوم تیر، متجلی شد، عدول کرده است. جریان خستگان و دنیازدگان و به قول رهبری عزیز، انقلابی‌های فرسوده که نتوانستند با دولت مکتبی -که علی‌رغم وجود برخی اشتباهات و حاشیه‌سازی‌ها توانست به تعبیر رهبر معظم انقلاب، ارزش‌های امام و انقلاب را برجسته کند- همراهی کنند، و بعد از پیاده شدن از قطار پیشرفت‌های انقلاب، به پیاده شدگان قبلی پیوستند و با همراهی چپ و راست و …، الان جبهه‌‌ واحدی را مقابل قطار انقلاب تشکیل داده‌اند.

ما امروز همراه و همگام با آقای دکتر جلیلی خطر این جریان را گوشزد می‌کنیم و معتقدیم باید ایستاد، مقاومت کرد و هزینه داد؛ تا مبادا وقتی سرگرم فتح سنگرهای جدید هستیم، برگردیم و ببینیم سنگرهای قبلی را از دست داده‌ایم.

یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْکمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکافِرینَ یجاهِدُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِک فَضْلُ اللَّهِ یؤْتیهِ مَنْ یشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ

اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید اگر کسى از شما از دینش بر‌گردد، بدانید که خدا به زودى مردمى را -براى گرایش به این دین- مى‏‌آورد که دوستشان دارد و آنان نیز وى را دوست دارند، که اینان مردمى هستند در برابر مؤمنین افتاده‌حال و در برابر کافران مقتدر، مردمى که در راه خدا جهاد مى‏کنند و از ملامت هیچ ملامتگرى پروا ندارند و این خود فضلى است از خدا، فضلى که به هر کس صلاح بداند مى‏دهد و خدا داراى فضلى وسیع و علمى وصف ناپذیر است (مائده54). و السلام علکیم

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon