خلیلیان: در شخصیت فرکی و ما نیست که برای یک جام دست به کارهای دور از شأن بزنیم


خلیلیان: در شخصیت فرکی و ما نیست که برای یک جام دست به کارهای دور از شأن بزنیم

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: در شخصیت حسین فرکی، محرم نویدکیا و سایر بازیکنان که هویت سپاهان هستند، نیست که به خاطر یک جام دست به کارهای دور از شأن بزنند.

مهرزاد خلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره قهرمانی سپاهان در لیگ چهاردهم اظهار داشت: خداوند را شاکریم که با همت بازیکنان و دعای مردم توانستیم قهرمان لیگ برتر فوتبال شویم و لیگ چهاردهم فصل ویژه‌ای برای ما بود.

وی ادامه داد: ما در میانه فصل سرمربی خود را از دست دادیم و ظرف 48 ساعت یک مربی فهیم، زحمتکش و فرهیخته را به خدمت گرفتیم که مظلومانه و بدون آنکه مصاحبه و گله کند و بگوید که این تیم را من نبسته‌ام، خیلی آرام و البته با قدرت و با حمایت هیئت مدیره تیم را به قهرمانی رساند. بازیکنان تیم نیز تجارب زیادی پیدا کرده بودند و با گذشت و ایثار باعث این قهرمانی شدند. خوشحالم که بار دیگر زاینده رود جاری شده و سپاهان نیز دوباره به قهرمانی رسیده است.

خلیلیان درباره اینکه پیش‌بینی قهرمانی سپاهان را می‌کرده است یا نه، خاطرنشان کرد: ما به این قهرمانی باور داشتیم. مجید بصیرت به من گفت یقین دارد که قهرمان می‌شویم. اینها احساسات نبود، بلکه عقل و خرد بود و البته پیش‌بینی‌هایی که با تجربه ثابت شده بودند. به نظرم این قهرمانی حق سپاهان بود.

«فکر می‌کردید دیدار تراکتورسازی و نفت با تساوی 3 - 3 تمام شود؟»، مدیرعامل سپاهان در پاسخ به این سؤال گفت: کاملاً این موضوع را پیش‌بینی می‌کردیم. ده‌ها کارشناس این مسئله را گفته بودند. مخصوصاً اینکه همه می‌گفتند اگر نفت گل اول را بزند، بازی مساوی خواهد شد. ما با تراکتورسازی خواهرخوانده هستیم و همین‌جا به مردم تبریز به خاطر تیم‌‌شان تبریک می‌گویم. ما با تبریزی‌ها فصول مشترک زیادی داریم اما این فوتبال است. ما فکر می‌کردیم بازی تراکتورسازی و نفت با تساوی 2 - 2 تمام شود، مخصوصاً وقتی این تیم پیش افتاد و به ما خبر دادند تیموریان از زمین اخراج شده به مساوی شدن آن بازی بیشتر امیدوار شدیم.

وی درباره اتفاقات تبریز و دروغی که به هواداران گفته شده بود و برخی این موضوع را به سپاهانی‌ها ربط می‌دهند، اظهار داشت: اطلاعاتی که به ما دادند این بود که گویا از دقیقه 86، 87 به دلایل امنیتی ارتباط ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز با بیرون قطع می‌شود و یک نفر به مسئولان تیم تراکتورسازی یا تماشاگران حاضر در ورزشگاه می‌گوید که بازی سپاهان و سایپا 2 - 2 مساوی شده است. متأسفانه با این کار مردم خوب و فرهیخته تبریز را دور زده‌اند که اصلاً کار جالبی نبوده است.

خلیلیان ادامه داد: برخی می‌گویند اتفاق تبریز برای پرهیز از تنش بوده اما این اتفاق بیشتر تنش‌زاست و نمی‌دانم با چه نیتی انجام شده است. تا جایی که می‌دانم سازمان لیگ تمام تلاشش را انجام داده بود و بهترین امکانات را هم برای برپایی جشن قهرمانی به تبریز برده بودند. حتی کفاشیان به تبریز رفته بود، تاج به اصفهان نیامد و کسی اینجا کنار ما حضور نداشت.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به فرهنگ غنی مردم آذربایجان تأکید کرد: تبریزی‌ها کسانی بودند که در مشروطه قیام کردند، در جنگ شهید باکری از تبریز به کشور خدمت کرد و نمی‌دانم چه دلیلی داشت به مردم صادق تبریز دروغ گفته شود. بهتر است یکی همه چیز را بگوید بلکه همه کمی آرام شوند. فوتبال ورزشی پر از هیجان است و نمی‌دانم چه کسی با چه شخصیتی مسئولیت این کار را بر عهده گرفته که با دروغ بخواهد رفع تنش کند. اگر هم کسی از بیرون این کار را کرده بازهم بر عهده مسئولان بوده است.

وی با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر شبهه برانگیز بودن قهرمانی سپاهان به دلیل اتفاقات تبریز، گفت: حضرت علی (ع) می‌گوید که هیچ چیزی بالاتر از صداقت نیست و ای کاش مسئولان صداقت داشته باشند. ضمن اینکه در شخصیت سپاهان نیست که بخواهد اینگونه جام کسب کند. ما پنج دوره قهرمانی لیگ را کسب کرده‌ایم، 10 سال تجربه حضور در آسیا را داریم و نیازی نداریم اینگونه جام بیاوریم. اصلاً در شخصیت حسین فرکی، محرم نویدکیا و سایر بازیکنان که هویت سپاهان هستند، نیست که به خاطر یک جام دست به کارهای دور از شأن بزنند. اصفهان هم جایی بوده که در دوره جنگ بیشترین یگان‌ها را به مناطق عملیاتی اعزام می‌کرده و این کارهای غیراخلاقی وصله‌ای نیست که به مردم خوب اصفهان بچسبد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص حواشی زردپوشان در فصل جاری ادامه داد: بازیکنان ما هوش بالایی دارند و قاعدتاً از شرایط ویژه‌ای نیز بهره می‌برند. اینها فداکار هستند و فقط به فوتبال و گلزنی فکر می‌کنند.

«شایعه شده بود خیلی‌ها در اصفهان دوست نداشتند شما در سپاهان به موفقیت برسید»، خلیلیان در این باره گفت: فکر نمی‌کنم چنین شرایطی وجود داشت. من بیشتر از رسانه ملی گله دارم. رسانه‌ای که با 70 میلیون نفر سر و کار دارد، نمی‌تواند و حق ندارد که جانبداری کند. در انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کردید که مجری مناظره‌ها بی‌طرف بود، در حالی که مجری برخی از برنامه‌ها بی‌طرف نیستند. به نظرم این برای نظام اسلامی که می‌گوید باید عدالت محور باشیم و برای دولتی که می‌خواهد با تدبیر و امید باشد، یک اشکال و چالش است که باید اصلاح شود.

وی افزود: رسانه ملی جای سلایق شخصی و فردی نیست. شما می‌توانید با بهترین ادبیات همه تیم‌ها را تشویق کرده و اشکالات‌شان را بگویید و فرهنگ‌ساز باشید اما نباید جانبداری کنید. در اینکه رسانه ملی در پیشبرد فوتبال نقش مهمی دارد، جای هیچ شکی نیست اما باید همه باشگاه‌ها از این فرصت بهره‌مند باشند، نه اینکه فقط یکسری باند و مافیا و دست‌های پشت پرده وجود داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درخصوص هزینه‌های زردپوشان اصفهانی در لیگ چهاردهم اظهار داشت: هزینه‌های خیلی از تیم‌ها در فصلی که گذشت، بیشتر از سپاهان بود. ما شنیدیم برخی از تیم‌هایی که در آستانه سقوط بودند، هزینه‌های‌شان بیشتر از ما بود و این جای گفت‌وگو و بحث دارد. خیلی‌ها به تیم ما ایراد می‌گرفتند، در حالی که پرسپولیس و استقلال بیشتر از سپاهان هزینه کردند. ما اصفهانی‌ها اهل اقتصاد هستیم، مگر می‌شود که الکی پول بدهیم؟! ما در سپاهان سازمان و باشگاه داریم، یعنی اینکه تیم نداریم.

خلیلیان درباره شایعه خداحافظی محرم نویدکیا که البته محقق نشد، عنوان کرد: محرم یک چهره ماندگار و اسطوره‌ای در فوتبال است. او درباره تصمیمش هیچ صحبتی با ما نکرده بود. نویدکیا اهل خودنمایی، ریا و فیلم بازی کردن نیست. باید بگویم او فصل بعد نیز به عنوان بازیکن در سپاهان حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon