۳۵ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند


35 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تحصیل ۳۵ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های ایران خبر داد و گفت: این تعداد شامل دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و جامعه‌المصطفی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد فرهادی پیش از ظهر امروز در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان غیرایرانی اظهار داشت: در حال حاضر 35 هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند که این تعداد شامل دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و جامعه‌المصطفی هستند. 

وی با بیان اینکه از 123 کشور دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های کشور پذیرش شده‌‌اند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به ارتقا نظام دانشگاهی، راه‌اندازی مقاطع مختلف علمی و دیپلماسی علمی و سیاسی ایران این روند رو به رشد است.

فرهادی با اشاره به برنامه وزارت علوم مبنی بر بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها افزود: تقویت کرسی‌های زبان فارسی در راستای تحقق این امر و تقویت روابط با دیگر کشورها در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دیپلماسی علمی دانشگاه‌های ایران سبب شده که از کشورهای مختلف از قاره‌های افریقا، اروپا و آمریکای لاتین دانشجو بپذیرند و دانشگاه‌های ایران آمادگی دارند دانشجویان بیشتری را در مقاطع مختلف پذیرش کنند. 

وی تصریح کرد: مقدمات کار برای بین‌المللی شدن دانشگاه‌های هدف و مهم در زمینه بین‌المللی شدن فراهم شده است و در این دانشگاه‌ها باید سرپرستی دانشجویان غیر ایرانی تشکیل شود تا دانشجویان غیرایرانی سرگردان نشوند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه روان‌سازی و تسهیل در ارائه خدمات در ابعاد مختلف از طریق سامانه الکترونیکی وزارت علوم میسر شده است، افزود: این سامانه امکان تحصیل دانشجویان غیرایرانی در مقاطع بالاتر و فعالیت در عرصه‌های تحقیقاتی را فراهم می‌کند. 

انتهای پیام/ ر

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon