مدیریت واردات تخم ماهی قزل آلا به بخش خصوصی واگذار شد

مدیریت واردات تخم ماهی قزل آلا به بخش خصوصی واگذار شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی گفت: در جلسه مشترک دولت و بخش خصوصی مدیریت واردات تخم چشم زده ماهی قزل آلا برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری وی اچ اس به اتحادیه سراسری ماهیان سردابی واگذار شد.

آرش نبی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری اقتصادی تسنیم با اعلام این خبر افزود:  نابسامانی در واردات، توزیع تخم چشم زده  قزل آلا و جابجایی بچه ماهی قزل آلا در سال‌های گذشته منجر به شیوع  بیماری وی اچ اس و نابودی بخش مهمی از تولید ماهی قزل آلا در کشور شد.

وی خاطر نشان کرد: واردات بی رویه، توزیع غیرمنطقی و همچنین قیمت نامناسب تخم چشم زده قزل آل مشکلات متعددی را برای تکثیر کنندگان و پرورش دهندگان قزل آلا در کشور به وجود آورده که امید است با واگذاری مدیریت این بخش از فعالیتهای آبزی پروری به اتحادیه مشکلات موجود بر طرف شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی با اشاره به جلسه مشترک بخش خصوصی با معاونان و مدیران سازمان دامپزشکی اظهارداشت: رییس سازمان شیلات در این جلسه با اشاره به مفهوم بیوتروریست و تاکید بر اهمیت تولید پایدار و حمایت از تولید داخلی، سیاست دولت را اولویت واردات تخم چشم زده به جای واردات گوشت ماهی عنوان کرد.

نبی زاده ضمن ابراز خرسندی از واگذاری بخشی از مسوولیت‌ها به این  اتحادیه گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته ای به ریاست اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی واردات، قیمت گذاری و نحوه توزیع تخم چشم زده ماهی قزل آلا را مدیریت کند.

بنا بر اعلام این اتحادیه، در راستای نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای  به نام "دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی"، در ابتدای سال جاری نیز "میز مشترک سازمان شیلات و اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی" به منظور رفع مشکلات تولید کنندگان ماهیان سرد آبی تشکیل شده بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه