سردار کریمی: انقلاب اسلامی ایران سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است


سردار کریمی: انقلاب اسلامی ایران سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ایران سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است گفت: لازمه پیروزی در جنگ نرم سالم‌سازی فضای فرهنگی در جامعه ‌است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، انقلاب اسلامی‌ همچون مکتب اسلام، یک حرکت جهانی است و محدود به مرزهای جغرافیایی خاص نیست؛ پیام انقلاب اسلامی نیز یک پیام انسانی، الهی و جهانی بوده که هرجا فطرت پاک و آزادی باشد، جذب می‌شود و تحول می‌آفریند.

امروز دنیای غرب نگران اقبال و رویکرد شتاب‌‌‌‌دار انسان‌ها و جوامع غربی و شرقی به سوی اسلام و پیام انقلاب اسلامی است، با توجه به جایگاه رفیع ارزش‌های انقلاب اسلامی و ضرورت ترویج و توسعه این ارزش‌ها و فرهنگ انقلابی در دنیای امروزی که منجر به گسترش اسلام ناب محمدی در سراسر گیتی پهناور دنیا شده است، نخستین نشست تخصصی فعالان فرهنگی حوزه انقلاب اسلامی و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس با حضور جمعی از رسانه‌های استان مرکزی در دفتر خبرگزاری تسنیم در این استان برگزار شد.

"سردار داود غیاثی‌راد" مشاور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور، "سردار محسن کریمی" فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، "امیر داود افتخاری" فرمانده تیپ مستقل 184 پیاده ارتش، "امیر غلامعلی میر" فرمانده پادگان مهندسی ارتش که از پیشکسوتان، فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند، در این نشست تخصصی ‌با نگاه به اهمیت فعالیت فرماندهان جنگ سخت و افسران جنگ نرم به بیان دیدگاه‌ها و راهبردهای اجرایی در حوزه بسط فرهنگ و ارزش‌های انقلاب پرداختند.

متن مشروح گفت‌و‌گو با سردار محسن کریمی از فرماندهان دفاع مقدس و فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی را در ادامه می‌خوانید:

: تعریف شما از جنگ نرم و دلیل به‌کارگیری آن از سوی دشمن چیست؟

سردار کریمی: تهاجم فرهنگی که دشمن آن را دنبال می‌کند از سالیان دور وجود داشته و کاری نیست که دشمنان نظام جمهوری اسلامی آن را از سال 1367 آغاز کرده باشند چراکه همواره از 3 تهدید سخت، نرم و امنیتی توأم با یکدیگر برای رسیدن به قدرت و دست‌یابی به منافع بیشتر بهره جسته است.

با توجه به مقاطع تاریخی شدت و ضعف داشته و متفاوت با یکدیگر بوده و از ابتدای تاریخ مستکبران برای رسیدن به مقاصد خود تهدیدهای فرهنگی را به‌عنوان تیر خلاص مورد بهره‌برداری قرار داده‌اند.

دشمنان اسلام هنگامی که دیدند در جنگ سخت به نتیجه نرسیده‌اند جنگ نرم را کلید زدند و برای این کار از عناصر داخلی و خارجی کمک گرفتند و تمام امکانات رسانه‌ای و تبلیغی جهانی را به کار بستند.

: نظر شما درباره جنگ نرم در دوران پیش از انقلاب اسلامی و نیز پس از انقلاب چیست؟

سردار کریمی: در دوران دفاع مقدس فضای حاکم که متأثر از فرهنگ دفاع مقدس بود، مانع از انتشار و رشد هجمه فرهنگی دشمن می‌شد و اگر امروز مقام‌معظم رهبری بارها هجمه فرهنگی را گوشزد می‌کنند برای این است که ما عمق قضیه را دریابیم.

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ غربی بر جامعه حاکم بود و آنچه که سبب این تحول عظیم شد، کرامت امام‌خمینی(ره) و وقوع انقلاب بود که سبب شد مردم صبغه مذهبی و اعتقادی پیدا کردند و فرهنگ انقلاب اسلامی توانست بر فرهنگ غربی چیره شود.

: امروزه دشمن در این جبهه جنگ فرهنگی چه اقداماتی را در دستور کار دارد؟

سردار کریمی: در حال حاضر استکبار با بهره‌گیری از امکانات و فناوری‌های جدید توانسته تکنولوژی‌های روز دنیا را به خدمت گرفته و از تمامی توان خود در جنگ نرم بهره جسته و این کار را دشوار ساخته است به نحوی که به سبب تکنولوژی‌های مدرن نظیر موبایل و ماهواره‌ها امروزه در تمام مکان‌ها ما را مورد هجمه قرار داده است.

: از نظر شما در حوزه فعالیت های فرهنگی باچه مشکلاتی مواجه هستیم؟

سردار کریمی: در عرصه فرهنگی کارهای فراوانی توسط هیئت‌های مذهبی، کانون‌ها و سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود اما مهم‌ترین مشکل پراکنده کاری در این فعالیت‌هاست که مانع از اقناع شده و این حس ایجاد می‌شود که در موضع ضعف قرار داریم و اثرگذاری کمتری به چشم می‌خورد که برای رفع این معضل نیازمند وحدت رویه هستیم.

ساز و کاری که مقام‌ معظم رهبری برای سازمان‌های مردمی تعریف کرده‌اند در حوزه فرهنگ نیازمند کمک بوده تا جبهه فرهنگی شکل بگیرد، دغدغه فرهنگی باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد و رسیدن به مقصود نیازمند انسجام دلسوزان فرهنگی است و در نظر داشته باشیم که برای توسعه فرهنگ اسلامی می‌بایست از موازی‌کاری بپرهیزیم.

: اقدامات صورت گرفته برای تشکیل و انسجام جبهه انقلاب اسلامی در استان مرکزی چیست؟ باید چه راهبردی را در این راستا در پیش گرفت؟

سردار کریمی: همواره باید دغدغه فرهنگی انقلاب اسلامی، ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت را داشته باشیم، در استان مرکزی برای انجام فعالیت‌های جبهه فرهنگی خوشبختانه 22 هیئت شکل گرفته که تا پیش از این 6 هیئت بود و شهرستان‌های استان در اوج هستند و انسجام و وحدت رویه‌ای در این بخش شکل گرفته است.

در حوزه دفاع مقدس کارگروهی در حال انجام است و در این راستا ستاد تدوین عملکرد استان مرکزی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته که در بُعد نظامی و تاریخ شفاهی به تدوین عملکرد رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

برنامه "یک مسجد، یک خاطره، یک فرمانده" در راستای ترویج تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزار می‌شود؛ همچنین کارهای زیرساختی در استان به منظور برگزاری کنگره ملی شهداء در حال اجرا بوده و در این راستا به جمع‌آوری خاطرات و سیره شهداء پرداخته‌ایم و اطلاعات مربوط به این مهم از طریق سایت منتشر می‌گردد که با تصمیم مسئولان سپاه این کنگره در سال 96 یا 97 برگزار می‌شود.

گفت‌و‌گو از عاطفه محمدی

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon