فؤاد معصوم: پیوسته با ایران در تماس هستیم

فؤاد معصوم: پیوسته با ایران در تماس هستیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور عراق با اعلام "هیچ نیروی زمینی ایرانی در میدان نبرد حضور ندارد" گفت که پیوسته با ایران در تماس است و از تجارب متخصصان امنیتی ایران استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین المللل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق تأکید کرد که کشورش دائماً با ایران در تماس است و از تجارب متخصصان امنیتی ایران استفاده می‌کند ولی هیچ نیروی زمینی ایرانی در میدان نبرد حضور ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایران اولین کشوری بود که به عراق کمک تسلیحاتی و انسانی کرد، گفت، همچنان که مشاورانی از ائتلاف در عراق حضور دارند از ایران و کشورهای همجوار نیز مشاورانی در عراق حضور دارند.

معصوم تأکید کرد که هیچ طرح و نقشه‌ای برای تقسیم عراق وجود ندارد و آنچه وجود دارد تنها تصورات و اظهار نظرهای سیاسی در مورد این موضوع است.

فؤاد معصوم گفت که تا به الآن هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه بارزانی برای تقسیم عراق همه‌پرسی برگزار خواهد کرد، وجود ندارد و هیچ رهبر کُردی نیست که مردم را به جنگ با دولت عراق دعوت کند.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم وحدت ملت عراق تصریح کرد: «همگرایی و یکپارچگی ملت عراق تعیین خواهد کرد که چه‌موقع خواهیم توانست بر داعش پیروز شویم».

معصوم با اشاره به اینکه اولویت مبارزه با داعش ابتدا در عراق است و پس از آن در سوریه، تأکید کرد که هیچ‌گونه هماهنگی بین سوریه و عراق برای مبارزه با داعش وجود ندارد.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران یمن گفت که آرزو دارد تمامی اقشار ملت یمن و گروه‌های سیاسی این کشور دور میز گفت‌و‌گوها جمع شوند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان