برقراری حالت فوق‌العاده در مصر

برقراری حالت فوق‌العاده در مصر

خبرگزاری تسنیم: ساعاتی پس از صدور حکم اعدام علیه رئیس‌جمهور سابق مصر، وزارت کشور مصر از برقراری حالت فوق‌العاده و هشدار امنیتی در سرتاسر این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «النشره»، وزارت کشور مصر، شامگاه شنبه اعلام کرد شرایط فوق‌العاده و هشدار امنیتی در سرتاسر این کشور برقرار شده و این وزارتخانه درجه آماده‌باش را افزایش داده است. همچنین متعاقب آن، مرخصی‌ها و تعطیلات مربوط به نیروهای پلیس در تمامی بخش‌های پلیس لغو شده است.

رسانه‌های خبری به نقل از یک منبع امنیتی خبر دادند که همچنین تدابیر امنیتی اطراف تأسیسات مهم و حیاتی و خیابان‌ها و میدان‌های مهم مناطق مختلف کشور افزایش یافته است.

این تصمیم وزارت کشور ساعاتی پس از آن اتخاذ شد که دادگاه جنایی قاهره «محمد مرسی» و تنی چند از رهبران برجسته اخوان المسلمین را به‌اتهام «جاسوسی و یورش به زندان‌ها در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011» به اعدام محکوم کرد و حکم نهایی در این زمینه را به مفتی مصر ارجاع داد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، در پی صدور این حکم اعدام، 3 قاضی مصری در استان «العریش» در شبه‌جزیره سینا در حمله‌ای تروریستی به قتل رسیدند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان