سیمان ایران تولیدکنندگان پاکستانی را عصبانی کرد

سیمان ایران تولیدکنندگان پاکستانی را عصبانی کرد

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه تولیدکنندگان سیمان پاکستان با ادعای قاچاق روزانه ۶۰۰ تن سیمان ایران به این کشور از دولت پاکستان خواست اقداماتی را در جهت حمایت از تولیدکنندگان پاکستانی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز، اتحادیه تولید کنندگان سیمان پاکستان از دولت این کشور خواست سیمان تولید ایران را در لیست منفی خود قرار دهد یا با اعمال قوانین ضد دامپینگ به تولید کنندگان داخلی کمک کند تا سهم خود از بازار را از سیمان ایرانی پس بگیرند.
سخنگوی اتحادیه تولید کنندگان سیمان پاکستان در این باره گفت: «قاچاق سیمان از ایران دربلوچستان موجب وارد آمدن زیان‌های قابل توجه به خزانه دولت شده است. دولت باید برای از بین بردن این تهدید به‌صورت فوری دست به کار شود و با پاسخ به تقاضاهای فعالان صنعت سیمان که در بالا اشاره شد، راه حل درستی برای این مشکل بیابد».
وی افزود، متوسط میزان واردات سیمان از ایران به بلوچستان از 15 مارس تا 15 آوریل حدود 500 تا 600 تن در روز بوده است. پیشتر این رقم روزانه حدود 100 تن بود.
وی با انتقاد از وضعیت موجود گفت، صنایع داخلی در وضعیت دشواری قرار دارند، زیرا مالیات‌ها و تعرفه‌های قانونی را پرداخت می‌کنند، اما سیمان وارداتی و قاچاق از امتیازات زیادی برخوردار می‌شود.
سخنگوی اتحادیه تولید کنندگان سیمان پاکستان در ادامه گفت: «برای مثال، 2 تریلی با محموله‌های 105 و 52 تنی سیمان در روز 16 آوریل از طریق مرز تفتان وارد پاکستان شده‌اند، اما آنها مالیات 90 و 45 تن سیمان را پرداخت کرده‌اند...  این وضعیت حاصل تبانی مقامات اداره گمرک و متصدیان حمل و نقل است. این در حالی است که صنعت داخلی سیمان پاکستان علاوه بر پیروی از مقررات مالیاتی و واریز عوارض به خزانه دولت، هزاران فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌کند».
وی افزود: «واردات غیرقانونی سیمان از ایران برای بخش سیمان پاکستان مضر است... بنابراین دولت باید سیمان تولید ایران را در لیست منفی خود قرار دهد یا با اعمال قوانین دامپینگ به تولید کنندگان داخلی کمک کند تا سهم خود از بازار را از سیمان ایرانی پس بگیرند».

انتهای پیام/60*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه