اخراج ۶۱ هزار نفر در بخش انرژی آمریکا به دلیل نفت ارزان

اخراج 61 هزار نفر در بخش انرژی آمریکا به دلیل نفت ارزان

خبرگزاری تسنیم: کارفرمایان آمریکایی در ماه آوریل مجموعا ۶۱ هزار و ۵۸۲ نفر از کارکنان خود را بازخرید کردند که این رقم ۵۳ درصد بیشتر از آوریل سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بررسی های صورت گرفته نشان می دهد رابطه مستقیمی بین کاهش قیمت نفت و افزایش اخراج نیروی کار در شرکت های بخش انرژی وجود دارد.

بر اساس گزارش موسسه کاریابی، چلنجر، گری اند کریسمس، کارفرمایان آمریکایی در بخش نفت در ماه آوریل مجموعا 61 هزار و 582 نفر از کارکنان خود را بازخرید کرده اند که این رقم 53 درصد بیشتر از آوریل سال گذشته است. همچنین کارفرمایان از آغاز سال میلادی تاکنون 201 هزار و 796 مورد کاهش فرصت شغلی را اعلام کرده اند که 25 درصد نسبت به کاهش 161 هزار و 639 موردی اعلام شده در 4 ماهه نخست سال 2014 افزایش نشان می دهد. این بیشترین میزان اخراج کارکنان در 4 ماهه نخست سال از سال 2010 تاکنون است.

هرچند کاهش قیمت نفت در مجموع موجب افزایش استخدام در اکثر ایالت های آمریکا شده، اما بررسی شرکت های فعال در زمینه تولید نفت نشان می دهد که کاهش درآمدهای حاصل از تولید نفت و گاز رابطه معناداری با کاهش فرصت های شغلی در این شرکت ها داشته است. هفته گذشته، تعداد سکوهای فعال حفاری در آمریکا مجددا برای بیست و دومین هفته متوالی کاهش یافت. 668 سکوی حفاری ای که هم اکنون فعالیت می کند، 58 درصد نسبت به 1609 سکویی که در ماه اکتبر فعال بودند کاهش یافته است. هر پروژه حفاری نفتی که در جهان اجرا می شود دارای یک قیمت سر به سر است که اگر قیمت نفت به پایین تر از آن رقم سر به سر برسد، تولید نفت از ان پروژه دیگر به سود شرکت مذکور نخواهد بود. با کاهش شدیدی قیمت نفت، ظاهرا شرکت های آمریکایی ناگزیر شده اند برای کاهش هزینه سر به سر تولید نفت دست به تعدیل نیرو بزنند.
انتهای پیام/ 61

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه