نیروهای مردمی توان آزادسازی همه مناطق تحت اشغال داعش را دارند


نیروهای مردمی توان آزادسازی همه مناطق تحت اشغال داعش را دارند

خبرگزاری تسنیم: رئیس جماعت علمای عراق با اشاره به توان نیروهای مردمی برای آزاد سازی مناطق تحت اشغال داعش، پیروزی های درخشان آنها در دیالی ، صلاح الدین ، جرف النصر و آمرلی را گواه این مدعا دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه براثا، خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق اعلام کرد: تنها طرفی که توان آزاد سازی الانبار از داعش را دارد نیروهای مردمی هستند و بهترین دلیل برای آن نیز عملیات نظامی در استان های دیالی، صلاح الدین، جرف الصخر و آمرلی است.

وی افزود: نقش مهم به ساکنان مناطق تحت اشغال داعش و همکاری آنها با نیروهای امنیتی و مردمی بر می گردد. نیروی مردمی قدرت بزرگ و اعتقاد راسخ برای نابودی داعش دارد و می تواند نه تنها استان الانبار بلکه همه عراق را از داعش آزاد کند.

خالد الملا تاکید کرد: نیروی مردمی برگردن مسئولین حق دارند زیرا عامل سلامت آن در بغداد و دور کردن آنها از آتش داعش است.

تعدادی از سیاستمداران وابسته به داعش که در سقوط موصل و تسلط تکفیری ها بر بخش اعظم عراق در تابستان سال گذشته نقش داشتند و نیز تعدادی از سیاستمدارانی که نگران موقعیت خود به سبب پیروزی نیروهای مردمی در صلاح الدین و دیالی و دیگر مناطق بودند با تحریک برخی قدرت های منطقه ای جنجال فراوانی به راه انداختند و همین عامل سبب شد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق از نیروهای مردمی بخواهد که برخی مناطق را ترک کنند همین عامل سبب اوج گیری قدرت داعش و اشغال بخش اعظم پالایشگاه بیجی و نیز قدرت گرفتن آنها در الانبار شد.

انتهای پیام/ذ

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان