مسافران مانع انجام ۲ پرواز دیگر هواپیمایی آسمان در مهرآباد شدند


مسافران مانع انجام 2 پرواز دیگر هواپیمایی آسمان در مهرآباد شدند

خبرگزاری تسنیم: تاخیر حدود ۹ ساعته پرواز هواپیمایی آسمان از مقصد تهران به شیراز با نارضایتی مسافران و جلوگیری آنان از انجام دو پرواز دیگر آسمان همراه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،مسافران پرواز هواپیمایی آسمان ساعت 22:45 دقیقه شب گذشته قرار بود مقصد تهران را به شیراز ترک کنند که با تاخیرهای صورت گرفته در ساعت 10:10 امروز  با اعلام نارضایتی و گلایه از مسئولان پرواز هواییمایی آسمان و سایر مسئولان متولی وارد  فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شدند.

یکی از این مسافران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شب گذشته 26 اردیبهشت‌ماه بلیط بازگشت به شیراز در ساعت 22:45 دقیقه صادر شده بود که پس از ورود به فرودگاه بدون اعلام قبلی در ساعت 21:50 اعلام شد که پرواز با تاخیر ایجاد شده در ساعت 1:45 دقیقه بامداد انجام می‌شود.

وی افزود: در ساعت 30 دقیقه بامداد کانتر پرواز باز و اعلام شد که پرواز به موقع انجام می‌شود و پس از آن دوباره در ساعت 1:10 بامداد اعلام کردند که پرواز تاخیر داشته و ساعت 2:45 انجام می‌شود.

این شاهد عینی ماجرا تصریح کرد: پس از آن تمام مسافران که بیش از 70 نفر بودند و بیشتر آن را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند به سالن ترانزیت فراخوانده شده و در آن سالن به انتظار نشستند.

شماره پرواز دوبار تغییر کرد

یکی دیگر از مسافران نیز با اشاره به وضعیت نامناسب پذیرایی از مسافران و نگه داشتن آنان در سالن سرد بدون هیچ امکاناتی اظهار داشت: زمانی که به سرشفیت پرواز آسمان مراجعه کرده وی پاسخ قانع کننده به دلایل تاخیر اعلام نکرد و علت آن را تحریم‌ها دانست.

وی افزود: پس از ایجاد این تاخیرها،خستگی و نگرانی مسافران، آنان دوباره نسبت به وضعیت موجود به سرشیفت اعتراض کرده و قرار شد نخستین پرواز به آنان اختصاص یابد.

مسافر تهران به شیراز با اشاره به اینکه هر ایرلاینی بیش از چهار ساعت تاخیر داشته باشد باید جرائم آن را پرداخت کند افزود: علاوه بر اینکه هیچ جرائمی پرداخت نشد دو بار  نیز شماره پرواز  تغییر کرد و در نهایت وعده داده شده پرواز ما به‌عنوان نخستین پرواز آسمان انجام شود.

این شاهد عینی ماجرا تصریح کرد: در ساعت 5:20 نخستین پرواز آسمان به سمت بندرعباس برای سوار شدن مسافران فعال شد که مسافران پرواز شیراز به نشانه اعتراض اجازه سوار شدن به مسافران بندرعباس را ندادند.

وی گفت: پس از بالا رفتن اعتراضات و ایجاد اختلال در ساعت پرواز بندرعباس، مسافران شیراز اجازه سوار شدن به مسافران دیگر پرواز  تهران به یاسوج را نیز ندادند و این پرواز نیز با اختلال مواجه شد که با درایت نیروهای حفاظت سپاه از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری شد.


مسافر پرواز تهران به شیراز خاطرنشان کرد: در این مدت که پرواز با تاخیر انجام شد هیچ مسئولی حاضر به معذرت‌خواهی و پاسخ قانع کننده نشد و مسافران نیز به شدت اعتراض داشتند.

وی با اشاره به اینکه پس از مذاکرات مختلف و اتفاقات رخ داده بالاخره پرواز هواپیمایی آسمان از تهران به شیراز که باید 22:45  شب گذشته انجام می‌شد ساعت 7:20 صبح انجام شد، خاطرنشان کرد: هواپیمایی آسمان بابت این تاخیر انجام شده هیچ معذرت‌خواهی نکرده و نسبت به پرداخت غرامت نیز متعهد نشده است.

مسافران شیراز - تهران به نشانه اعتراض هواپیما را ترک نکردند

یکی دیگر از مسافران نیز اظهار داشت: در این مدت که مسافران پرواز  تهران به شیراز از ساعت 21:30 معطل و بلاتکلیف بودند پرواز دیگر آسمان 2:10 بامداد  از شیراز به زمین نشست و مشاهده شد مسافران این پرواز که تعدادی از آن نیز مسافران خارجی‌ بودند با تاخیر چند ساعته از شیراز به تهران رسیده‌اند.

مسافر پرواز هواپیمایی آسمان گفت: 27 تن از این مسافران نیز برای رسیدگی به مشکلات موجود و پرداخت غرامت بابت تاخیر هواپیمایی آسمان در پرواز نشسته و تا ساعت 9 صبح امروز از هواپیما خارج نشدند.

در این زمینه حمیدرضا سیدی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس  نیز دلیل تاخیر پروازهای آسمان را  مشکلات ایجاد شده در ناوگان هوایی این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: فرودگاه شیراز به لحاظ ایجاد زیرساخت‌ها مشکلی در ایجاد تاخیر پروازها نداشته است و در مورد وقایع اتفاق افتاده شب گذشته مسافران نیز شرکت هواپیمایی باید پاسخگو باشد.

براساس این گزارش، شرکت هواپیمایی آسمان در استان فارس مدت‌ها است که با مشکلات مختلف مواجه شده و پروازهای آن نیز با تاخیر انجام می‌شود.در همین راستا جلسه‌ای با حضور نمایندگان شیراز در دیماه سال گذشته با حضور مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان برگزار و مصوب شد موانع و مشکلات موجود به‌خصوص در تاخیر پروازها برطرف شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

شرکت هواپیمایی آسمان نیازمند اصلاح امور است

نماینده مردم شیراز ونایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه نمایندگان شیراز و مسئولان ارشد استانی در رفع مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان در استانداری فارس گفته بود: با توجه به نارضایتی‌هایی که از خطوط هواپیمایی آسمان در استان فارس وجود دارد، این شرکت نیازمند اصلاح امور است.

سید احمدرضا دستغیب افزوده بود: در این جلسه مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر نمایندگان مجلس نیز رفع مشکلات این شرکت و توسعه آن در جنوب کشور است.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای تجهیز، نگهداری و توسعه خطوط هواپیمایی آسمان در این استان نهایت بهره را برد، بیان کرده بود: یکی از دغدغه‌های جدی ما افزایش پروازهای هواپیمایی آسمان و برطرف کردن مشکلات برای کاهش تاخیرهای این شرکت هواپیمایی است.

دستغیب تصریح کرده بود: با توجه به نارضایتی‌هایی که از خطوط هواپیمایی آسمان در استان فارس وجود دارد، این شرکت نیازمند اصلاح امور است و باید طوری برنامه‌ریزی لازم را انجام داد تا هواپیمایی آسمان در استان فارس تقویت شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon