آمریکا با ایجاد داعش در پی تسلط بر کشورهای اسلامی است


آمریکا با ایجاد داعش در پی تسلط بر کشورهای اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حمایت آمریکا از گروه‌های تکفیری منطقه گفت: تشکیل داعش و گروه‌های تکفیری توسط استکبار و آمریکا جهت تسلط بر کشورهای اسلامی و استفاده از منافع ملت‌های مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد کشور اظهار داشت: مسجد در فرهنگ اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و این نشان دهنده اهمیت فعالیت شما در کانون مساجد است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: از گذشته مسجد محل مهمی جهت اقدامات فرهنگی و اجتماعی بود، پیامبران و ائمه اطهار(ع) بر جهاد تأکید داشتند و براساس فعالیت‌های جهادی که در مساجد صورت می‌گرفت اقدامات خود جهت نشر اسلام را انجام می‌دادند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه مساجد در دین اسلام همواره محل فعالیت‌های فرهنگی بودند، بیان کرد: مقدرات فرهنگی، قضایی، جهادی و اجتماعی از گذشته در مساجد تنظیم می‌شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: در گذشته اروپا و آمریکا دارای مرکز علمی و دانشگاهی نبودند و آنچه به دست آوردند از اسلام بود.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان جهت اسلام‌ستیزی تصریح کرد: کشورهای غربی از گذشته تلاش می‌کردند تا اسلام به پیشرفت نرسد و در این راستا دست به فعالیت‌های زیادی می‌زنند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی زمینه استقلال کشور را فراهم کرد، اظهار داشت: در گذشته کشورهای زیادی به کشور ما حمله کرده و بر نظام ما حکومت می‌کردند و ما از استقلال برخوردار نبودیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به حمایت آمریکا از گروه‌های تکفیری منطقه بیان کرد: تشکیل داعش و گروه‌های تکفیری توسط استکبار و آمریکا جهت تسلط بر کشورهای اسلامی و استفاده از منافع ملت‌های مسلمان است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر جایگاه و اهمیت مساجد در اسلام عنوان کرد: شما باید در کانون مساجد تلاش کنید تا فرهنگ مسجد در کشور زنده شود و مساجد را به جایگاه صدر اسلام آن برگردانید که برای این موضوع نیازمند فعالیت و اقدامات بیشتری هستید.

وی تصریح کرد: احیای فرهنگ مسجد مهم‌ترین اقدامی است که شما باید انجام دهید و در این راستا نیازمند مدیران دینی و فرهنگی هستید که در زمینه احیای مساجد تخصص داشته باشند.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon