نشست محرمانه سرویس‌های جاسوسی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و غربی در ترکیه


نشست محرمانه سرویس‌های جاسوسی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و غربی در ترکیه

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه عربی از برگزاری نشست محرمانه سرویس های جاسوسی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در ترکیه برای بررسی تحولات منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه تحلیلی الثبات، در نشستی محرمانه که در یکی از گردشگاه‌های ترکیه برگزار شده و عناصر ویژه ای از سرویس‌ های جاسوسی آمریکا (سی آی ای) و رژیم صهیونیستی و ترکیه و کشورهای غربی (احتمالاً انگلیسی و فرانسوی) حضور داشتند ، بررسی‌ها در مورد تازه‌ ترین تحولات منطقه به ویژه نابسامانی ‌های کشورهای عربی در 5 سال گذشته بررسی شد. خلاصه نتیجه گرفته شده در این دیدارها تکیه طرف‌های مشارکت کننده بر نسخه آمریکایی - سعودی یا شبیه سازی سناریوی لیبی برای حل این مشکل است.

نسخه ارائه شده، مبتنی بر آزاد سازی موج‌ های مستمری از تروریسم و تکفیر است که در تمامی ابعاد ترس و وحشت ایجاد کند و اقداماتی خشن تر از القاعده اسامه ‌بن ‌لادن و ایمن الظواهری را ایجاد کند، این گروه‌ های تروریستی بر اساس نسخه مذکور می ‌بایست تحت عناوین متعدد رقابت‌ های خونین و شدیدی را بین یکدیگر ایجاد کنند، به ‌گونه‌ ای که این رقابت‌ ها قابل کنترل و مهار نباشد. به این ترتیب اوضاع این ‌گونه نشان می ‌دهد که از دست تصمیم ‌سازان آن خارج شده است. این سناریو در نهایت منجر به ضربه عمیق در عراق و سوزاندن خشک و تر در سوریه می شود.

البته سرپوش گذاشتن بر  مجموعه اقدامات خونین و وحشتناک در یک منطقه تنها از طریق اقدامات وحشیانه تر و بدتر در منطقه ‌ای دیگر امکان‌ پذیر است به این ترتیب عربستان در قالب این مأموریت موظف شد تا با ایجاد ائتلافی ولو صوری به سرپرستی ریاض وارد جنگ شدیدی بر ضد یمن شود. خاندان توهم آل سعود، این منطقه را حیاط خلوت خود می ‌دانست و معتقد بود که باید بر آن تسلط مطلق داشته باشد. ریاض معتقد بود که ملت یمن اگر سیر شوند حقوق کامل خود را از عربستان سعودی مطالبه خواهند کرد، از جمله این حقوق اراضی اشغالی آن‌ ها است که از اوایل دهه 40 قرن گذشته میلادی در دست عربستان سعودی قرار دارد. به این ترتیب بعد از وفات ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان و قدرت یافتن سلمان بن عبدالعزیز، کودتای سریع در عربستان شکل گرفت و تغییرات گسترده‌ ای در خاندان حاکم این کشور ایجاد شد، تغییراتی که البته در آینده ‌ای نه چندان دور درگیری ‌های شدید علنی بین شاخه ‌های مختلف خاندان سعودی را به دنبال خواهد داشت و هیزمی برای درگیری‌ های بیشتر ایجاد خواهد کرد که ممکن است به حد انفجار برسد. با این ‌وجود از دیدگاه تحلیلگران، تأثیرات فوری و مهم این تغییرات در تحولات برنامه‌ ریزی شده این کشور در سوریه و عراق خود را نشان داد. در همین راستا عربستان سعودی به یمن تجاوز گسترده‌ ای را انجام داد و جنایت‌ های متعددی را نظیر کشتار زنان و کودکان و پیرمردان در این کشور انجام داد، به ‌گونه ‌ای که این جنایت ‌ها در کانون توجه افکار عمومی جهانی قرار گرفت و اخبار و فعالیت ‌های گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق را تحت الشعاع قرار داد.

پوشش ترکیه و قطر و اردن و رژیم صهیونیستی و حمایت کامل آمریکا باعث شد تا هم‌زمان با تجاوز عربستان سعودی به یمن موجی از هزاران عنصر تروریستی از ترکیه به سمت شمال سوریه و شهر‌های ادلب و جسر الشغور حرکت کنند، همچنین عوامل تروریستی جنوب سوریه نیز از پادگان‌های اردن به سمت درعا و قنیطره و حومه آن ها پیشروی کردند. نتیجه این اقدامات دستیابی به سواحل سوریه تا سواحل لبنان و به ویژه بخش شمالی آن و رسیدن به مناطق بقاع شمالی جهت پیوستن به عناصر تروریستی در قلمون بود و در جنوب سوریه نیز تروریست‌ها به دنبال افزایش فشار بر مرکز سوریه بودند تا بتوانند پیشگویی تلمودی در مورد خراب شدن دمشق را محقق کرده و عناصر تروریستی شمال را به جنوب متصل کنند.

در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که این تحولات هم‌زمان با مطالعات و پژوهش‌ های مراکز مطالعاتی آمریکایی نظیر ویلسون سنتر و بروکینگر و کارنگی و ... انجام شد، مطالعاتی که بسیاری از دیپلمات‌ های عربی و غربی و اسرائیلی آن ‌ها را منتشر کرده و سناریو های تجزیه طلبی و فدرالیزه کردن کشورهای عربی از جمله لبنان را مورد توجه قرار دادند.

با وجود برنامه ‌ریزی‌های غربی، واقعیت‌های میدانی عکس این روند را نشان می ‌داد. سرعت تحرک ارتش سوریه و مقاومت در منطقه قلمون و وارد آمدن ضربه ‌هایی سنگین به گروه ‌های تروریستی باعث شکست خوردن این پروژه شد، همچنین ارتش سوریه موفق شد ابتکار عمل را در جسر الشغور و ادلب به دست آورد و صدها نفر از عناصر مسلح تروریست را بکشد و منطقه را به محاصره درآورد، این بدان معنا است که ترکیه به همراه تروریست‌ ها و عناصر داعشی سیلی سختی خواهند خورد که حتی ورود احمد داود اوغلو نخست‌ وزیر ترکیه به اراضی سوریه به بهانه زیارت مزار سلیمان شاه برای بالا بردن روحیه تروریست ‌ها نیز جهت جلوگیری از این روند مفید نخواهد بود.

در جنوب کشور، تلاش‌ های اردن و رژیم صهیونیستی در تحویل دادن گذرگاه نصیب به گروه‌ های تروریستی ناموفق بود، این در حالی است که رسانه‌ های صهیونیستی خبر می ‌دهند که بیش از 1500 زخمی از تروریست های النصره در بیمارستان‌ های این رژیم مداوا شدند.

در کشور فقیر یمن با گذشت بیش از 45 روز از تجاوز عربستان سعودی، بیش از پیش انزوای ریاض مشخص می ‌شود، این در حالی است که متحدان آن از مشارکت در تجاوز به یمن شانه خالی می ‌کنند و بعد از اینکه رد این موضوع از سوی پاکستان، مالزی نیز آن را رد کرده و مصر تردید ملموسی در این مورد دارد. این در حالی است که میلیارد ها دلار پول وعد داده شده از سوی عربستان هنوز به دست مصر نرسیده و تنها چند میلیون از آن وارد این کشور شده است، به همین علت عناصر سرویس‌ های جاسوسی به دنبال نوعی از نسخه لیبی برای هدف قرار دادن مصر هستنند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان