تظاهرات هزاران نفر از مردم اوکیناوا در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی

تظاهرات هزاران نفر از مردم اوکیناوا در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی

خبرگزاری تسنیم: هزاران نفر از مردم جزیره اوکیناوای ژاپن در اعتراض به جابجایی پایگاه هوایی آمریکا تظاهرات کرده و خواستار خروج کامل پایگاه از جزیره خود شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه: هزاران نفر از مردم اوکیناوا در اعتراض به  پایگاه هوایی آمریکا در این جزیره دست به تظاهرات زدند.

اوکیناوا میزبان بیش از نیمی از 47 هزار نیروی نظامی آمریکا در ژاپن است. این تعداد نیرو به  اعتقاد بسیاری از مردم این منطقه بسیار بیش از حد معمول است.

پایگاه هوایی فوتنما پس از آنکه آمریکا در سال 1996 به امید کاهش تنش از برنامه‌ای مبنی بر انتقال آن خبر داد همواره در صدر اخبار بوده است. با اینحال مردم منطقه با انتقال این پایگاه به نقطه دیگری از جزیره مخالفت کرده و خواستار خروج کامل آن از این منطقه بوده‌اند.

پیش از این نیز در بهمن ماه سال گذشته هزاران نفر از مردم ژاپن نیز با تجمع در شهر توکیو، پایتخت، با نقل مکان پایگاه نظامی آمریکا، مخالفت کردند. سخنرانان در این تجمع اعتراض آمیز، ادامه حضور نظامیان آمریکایی در اوکیناوا را به ضرر ژاپن ارزیابی کردند و بر این مساله تاکید کردند که استقرار نیروهای بیشتر نظامی آمریکا، موجب افزایش اعتراضات و خسارات زیست محیطی خواهد شد.

کاترین جین فیشر یکی از سخنرانان در این تجمع اعتراض آمیز تاکید کرد که "اگر تروریسم، خشونت علیه غیر نظامیان برای اهداف سیاسی است، ما در اوکیناوا، تروریست داریم."

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان