۱۴ حافظ طرح ملی حفظ قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن تقدیر می‌شوند

14 حافظ طرح ملی حفظ قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن تقدیر می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آیین تقدیر از ۱۴ حافظ برتر طرح ملی تربیت حافظان قرآن همزمان با چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن در سالن اجلاس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد برگزار شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد‌کاظم موسوی متقی، دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان این طرح در مسابقات بین المللی قرآن گفت: ان‌شاءالله امسال همانند ادوار گذشته مراسم تجلیل از حافظان نخبه طرح ملی تربیت حافظان در ایام سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: ما هرسال در ایام برگزاری این رقابت‌ها از چندین حافظ برتر که در طرح ملی تربیت حافظان قرآن حضور فعال‌تر داشته جزءهای بیشتری از قرآن را حفظ کردند و نیز در سنین جوانی و نوجوانی قرار دارند تقدیر می‌کنیم.

موسوی تصریح کرد: امسال هم 14 نفر از این حفاظ بر اساس استعلام استانی و راستی آزمایی‌های انجام شده انتخاب شدند. ملاک ما برای انتخاب این حفاظ این است که حفظ خود را از ابتدا در طرح ملی حفظ قرآن آغاز کرده و در مؤسسات و نهادهای دیگر حافظ نشده باشند، همچنین صحت حفظ آنها نیز تأیید شده باشد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس مقرر شد همزمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین تقدیر از حافظان برتر طرح ملی تربیت حافظان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شود.

موسوی اظهار کرد: امسال به‌خلاف سالهای گذشته جوایز تقدیر شدگان در سه رده خواهد بود. بر همین اساس سال قبل کمک‌هزینه سفر عمره به‌ارزش یک میلیون تومان به تمام برگزیدگان اهدا شد اما امسال مقرر است تا جوایز در سه رده به‌ارزش یک میلیون تومان، یک میلیون و 500 هزار تومان و 2 میلیون تومان اهدا شود.

وی افزود: آزمون مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن در 15 اسفندماه سال گذشته برگزار شد و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تمام استان‌ها نتایج آزمون را تا پایان فروردین امسال اعلام کردند. بر همین اساس افرادی که 70 درصد نمره را دریافت کرده‌اند حایز دریافت گواهینامه حفظ قرآن شدند و تاکنون در 20 استان قرعه‌کشی برگزیدگان این طرح انجام شده است.

موسوی عنوان کرد: گفتنی است جمعاً یک میلیارد ریال از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزیدگان طرح حفظ پیش‌بینی شده بود و برخی استان‌ها علاوه بر آن مبلغی اضافه‌تر اهدا کردند، بر همین اساس تعدادی از استان‌ها از طریق خیّرین و منابع استانی هدایایی در نظر گرفته و به‌عنوان مثال اگر سهمیه یک استان دو سفر عمره بود خود استان این تعداد سفر را به 5 سفر عمره افزایش داد و یا اگر برای استانی 4 میلیون تومان هدیه پیش‌بینی شده بود خود استان این هدایا را 15 تا 20 میلیون تومان افزایش داد.

وی افزود: قرعه‌کشی برگزیدگان در 20 استان کشور همزمان با ولادت حضرت علی(ع) انجام شد و بقیه استان‌ها همزمان با اعیاد شعبانیه و اعزام قاریان مصری برای اجرای محافل قرآنی قرعه‌کشی خواهند کرد. نتایج قرعه کشی‌ها نیز از طریق سایت اداره کل اوقاف استان‌ها اعلام می‌شود.

موسوی تصریح کرد: گواهینامه حافظان نیز تا آخر اردیبهشت ماه به افرادی که 70 درصد نمره قبولی را در آزمون کسب کرده‌اند، اعطا می‌شود و تاکنون گواهینامه 15 استان چاپ و اسامی برگزیدگان ثبت شده است و مابقی استان‌ها نیز در فرآیند چاپ گواهینامه هستند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله چهارم طرح ملی حافظان قرآن نیز آغاز شده و تاکنون از سهمیه 350هزار نفر نزدیک به 10هزار نفر ثبت نام کردند.

از ابتدای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 تاکنون 875 هزار نفر ثبت نام کردند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران