تقوی: تأثیر ایران اسلامی در منطقه و جهان امری انکارناپذیر است


تقوی: تأثیر ایران اسلامی در منطقه و جهان امری انکارناپذیر است

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه موج قدرتمند بیداری اسلامی با بمب سرکوب نمی‌شود، گفت: تأثیر ایران اسلامی که منشأ موج بیداری اسلامی بوده در منطقه و جهان امری انکارناپذیر است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی ظهر امروز در همایش "همگرایی نیروهای ارزشی" در اراک با اشاره به مفهوم قدرت، اقتدار و تأثیرگذاری در سطح بین الملل اظهار داشت: قدرت و اقتدار جوامع براساس تأثیرگذاری سنجیده می‌شد و هرچه جوامع تأثیرگذاری بیشتری دارند دارای قدرت و اقتداری بیشتر هستند.

وی افزود: چه آمریکا و غرب بخواهند و چه نخواهند ما در افغانستان، یمن و لبنان و سوریه و فلسطین تأثیرگذاریم و به‌خلاف تکفیری‌های کثیف که جاسوسان خائن و کثیف این کشورهای استکباری هستند، ما هیچ وابستگی نداریم.

تقوی تصریح کرد: در کشور یمن مردم تصمیم گرفتند خود سرنوشت کشور و ملت را تعیین کنند ولی غربی‌های خیانتکار و عربستان در مقابل این خواست ملت مسلمان و مظلوم یمن بمب بر سرشان ریخته آنها را به خاک و خون کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: به‌خلاف پروژه اسلام هراسی غربی‌ها و اینکه ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه معرفی می‌کند، کشور اسلامی ایران کاری نکرده بلکه انقلاب اسلامی ایران موج بیداری اسلامی در منطقه به راه انداخته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: تأثیر ایران اسلامی در منطقه و جهان امری انکارناپذیر است و کشور ما قدرت بزرگی در دنیا و سطح بین الملل است.

وی افزود: رژیم جعلی صهیونیستی تصمیم گرفت جنوب لبنان را بگیرد اما نیروهای عاشورایی حزب الله که پرورش یافته مکتب امام(ره) و هدایت مقام معظم رهبری در مقابل این رژیم و ارتشی که مدعی چهارمین ارتش قدرتمند جهان بود، ایستاد و چنان سیلی به آن زد که اکنون همچنان آثار این سیلی باقیست.

تقوی تصریح کرد: این درحالی بود که رژیم صهیونیستی هرگاه اراده می‌کرد با یورش به منطقه پرچم خود را علم می‌کرد اما حضور حزب الله تربیت یافته در مکتب انقلاب اسلامی ایران و جریان اندیشه انقلاب اسلامی ایران در منطقه مشتی بر دهان استکبار، رژیم صهیونیستی و ایادی آن در منطقه بوده که امروز شاهد نابودی ابهت پوشالی آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث غزه نیز رژیم صهیونیستی حساب کرده بود 49روزه این منطقه را نابود می‌کند درحالی که پس از روز هفتم به دست و پا افتادند و با واسطه قرار دادن دیگر کشورها به‌دنبال ایجاد آتش‌بس بودند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: ما نخواستیم و اجازه ندادیم غزه سقوط کند و از مردم غزه حمایت کردیم، با حمایت خود اجازه ندادیم حزب الله شکست بخورد و از بین برود یا آسیب ببیند.

تقوی داشتن پایگاه مردمی را اصلی مهم دانست و گفت: کشورهای غربی و آمریکا در عراق پایگاه نظامی دارند اما بین مردم جایگاه ندارند، این درحالیست که تفکر انقلاب اسلامی ایران بین مردم این کشور و منطقه پایگاه مردمی داشته و مورد پذیرش است.

نقش جریانات و احزاب سیاسی کشور به اثرگذاری آنهاست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اهمیت تأثیرگذاری جریانات و احزاب در کشور نیز گفت: در داخل کشور روی احزاب و مجموعه‌های همسو باید‌ به‌میزان تأثیرگذاری آنها حساب باز کرد و درواقع هرجمعی که کنار هم قرار می‌گیرند باید خود را ارزیابی کرده و به میزان اثرگذاری خود در جامعه برسند.

تقوی‌ افزود: جریان ارزشی نیز باید به همین مهم بیندیشد که می‌خواهد اثرگذار باشد یا یک جریان خنثی، راکد و ضعیف و صدالبته که نیروهای ارزشی نیروهایی تأثیرگذار و مهم در جامعه به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: نیروی ارزشی یعنی نیروی اصولگرایی، یعنی کسانی که معتقد هستند کشور براساس معیار اسلام، ولایت، رهنمودهای امام و رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی اداره می‌شود و در این تفسیر نیروی ارزشی همان نیروی اصولگرا در جامعه اسلامی ایران است.

تقوی خاطرنشان کرد: باید دانست این تأثیرگذاری مقدماتی دارد، و همگرایی، وحدت، یکپارچگی مقدمات این تأثیرگذاری به شمار می‌روند و باید همه به هم نزدیک شده و از تفرقه بپرهیزیم چراکه کسی که از جمع جدا شود طعمه شیطان می‌شود.

اصولگرایی با منیت همخوانی ندارد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بااشاره به اصول اصولگرایی گفت: اصولگرایی با خودشیفتگی و منیت هم‌خوانی ندارد بلکه اصولگرایان جمعی در صف لشگریان ولایت هستند.

وی افزود: بنده به بیشتر استان‌ها سفر کرده‌ام و بارها اعلام داشته‌ام که ما جزو لشگر ولایی بوده و افتخارمان ولایت پذیری و مقلد ولایت بودن است و باید کنار یکدیگر باشیم.

تقوی تصریح کرد: شعار ما همواره این بوده و هست، و همه در سایه ولایت با یکدیگر همزبان و همراه بوده که در غیراین‌صورت افرادی بی‌خاصیت و بی‌تأثیر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در صحنه هسته‌ای نیز دیدیم ملت و دولت و نظام هم‌کلام بوده و تنها یک شعار را چه در روستا و چه در شهرها و چه در دولت و نظام شنیدیم و آن اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست.

کمیته‌های مختلف جریان ارزشی راه‌اندازی شد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اقدامات این شورا گفت: کمیته‌های مختلف شورای همگرایی نیروهای ارزشی را راه‌اندازی کرده‌ایم و هر 2هفته یک بار جلساتی برای بررسی مسائل مختلف برگزار می‌کنیم، به‌گونه‌ای که در برخی جلسات نیروهای خبری مسائل و اخبار را بیان و رصد و در ظرف 20 دقیقه به اعضا ارائه می‌کنند.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها بعضاً حتی 2 جلسه عمومی برگزار کرده‌ایم و در برخی شهرها نیز که امکان سفر نبوده سخنران تعیین و به آن محل اعزام شده است.

وی همچنین با اشاره به برخی سؤالات درباره پشت‌صحنه جریان حرکتی نیروهای ارزشی در کشور گفت: این جریان پشت‌صحنه‌ای ندارد و حرکت این جریان نیز همین بوده و خواهد بود و حرکت آن یک حرکت ولایی است و با هیچ رجل سیاسی نیز زد و بندی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام تقوی افزود: ما مقلدان رهبری هستیم و همین اصل فعالیت این جریان نیروهای ارزشی در سراسر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به عناصر خودی تکیه کنید، اینها هستند که از ارزش‌ها دفاع می‌کنند و ما به‌عنوان روحانیت که در تمام مراحل انقلاب پیشرو بوده‌ایم برای تحقق مواضع و فرمایشات رهبری کار را شروع کرده‌ایم.

تقوی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه به‌دنبال این حرکت نشاط در جامعه ایجاد می‌شود چراکه نمی‌خواهیم و اجازه نمی‌دهیم نیروهای ارزشی غمناک، خنثی و طردشده باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نیروی اصولگرایی و ارزشی اپوزیسیون دولت نیست، گفت: ما جریانی مقابل دولت نیستیم و همان‌طور که رهبری فرمودند همه از دولت حمایت کنند، از دولت حمایت می کنیم ولی نقاط ضعف را می‌بینیم و بیان می‌کنیم و نقد خود از دولت را با صراحت، قاطعانه و شجاعانه طرح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امام جمعه‌ای مانند آیت الله دری نجف‌آبادی که در همه مراحل و با همه توان در خدمت انقلاب و اسلام بوده نباید این‌گونه مورد بی‌مهری قرار گیرد و وقتی دولت به وی وعده داده نباید خلاف آن عمل می‌کرد پس وقتی خلف وعده شد، نباید انتظار داشت که وی نیز سینه‌چاک وارد میدان عمل شود و از گزینه دولت حمایت و  به آن کمک کند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه دولت بر این امر گفت: باید مسئولی را به کار گماریم که مورد تأیید روحانیت و نماینده رهبری باشد چراکه نگاه روحانیت در استان‌ها و شهرها به‌سوی رهبری و نماینده معظم‌له در استان‌هاست.

فتنه خط قرمز ما و ملت بزرگ ایران اسلامی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به "آمریکا دشمن بزرگ و شماره یک ما و ملت‌های مظلوم و مسلمان است" گفت: آمریکا دشمن ماست و ما فریب لبخندهای این جهانخوار را نمی‌خوریم چراکه این کشور استکباری را دشمن شماره یک مسلمانان و کشورهای مظلوم جهان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه فتنه خط قرمز ما در کشور است گفت: فتنه خط قرمز ماست چراکه فتنه 88 که با حمایت استکبار، آمریکا و همراهانش در ایران اتفاق افتاد هزینه برای انقلاب داشت و خیانتی که فتنه‌گران به کشور کردند هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

تقوی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران نباید به پست‌های این مملکت که بر پایه خون شهدا استوار است، تکیه بزنند، چراکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری فتنه خط قرمز است و ما فتنه‌گران را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon