انتقاد رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان از سیاست‌های اوباما در قبال داعش


انتقاد رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان از سیاست‌های اوباما در قبال داعش

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما در قبال داعش تأکید کرد که داعش نسل ششم القاعده به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «دوین نونس» نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با سی‌بی‌اس تصریح کرد که داعش گروهی است که نسبت به گروه‌های تروریستی و افراطی قبلی، ارتقای قابل توجهی داشته است، به‌نظر من داعش نسل ششم القاعده است.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: داعش واقعاً نسل ششم القاعده است. تفاوت کلیدی بین دو گروه، دسترسی جهانی به داعش است که به فراتر از سرزمین‌هایی که کنترل آن را در اختیار دارد، گسترش یافته است. داعش تنها در عراق و سوریه نیست.

وی در ادامه افزود: اگر راهبرد شما کاهش قدرت داعش و در نهایت شکست دادن آن باشد و در عین حال توجهی به سایر مناطق از جمله شمال آفریقا نداشته باشید، اساساً یک راهبرد برای مهار داعش را اتخاذ کرده‌اید نه یک راهبرد برای تضعیف و شکست داعش.

نونس گفت: من فکر می‌کنم که ما در حال مهار داعش در داخل مرزهای عراق و سوریه هستیم. خارج از مرزهای این دو کشور، ما کار زیادی را انجام نمی‌دهیم.

وی در ادامه از عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه که منجر به کشته شدن ابوسیاف یکی از رهبران ارشد داعش شد، استقبال کرد و گفت: این یک عملیات موفقیت آمیز بود و ما از این مسئله خوشحال هستیم که نیروهای ویژه آمریکایی به‌سلامت بازگشته‌اند. بازداشت همسر ابوسیاف نیز از این لحاظ ارزشمند است که نشان می‌دهد درک بهتری نسبت به ساختار قدرت داعش به وجود آمده است.

بر اساس اعلام کاخ سفید، ابوسیاف یکی از فرماندهان ارشد داعش بوده که در عملیات‌های نظامی این گروه شرکت داشته و فروش غیرقانونی نفت و گاز داعش را نیز زیر نظر داشته است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت