نهاوندیان: تغییری در کابینه نداریم

نهاوندیان: تغییری در کابینه نداریم

خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: تغییری در سطح مدیریتی کابینه دولت وجود ندارد و تنها به بررسی عملکرد وزرا پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد نهاوندیان در حاشیه همایش همدلی و همزبانی رونق اقتصادی و اشتغال با اعضای شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی و در جمع خبرنگاران گفت: هیچ تصمیمی برای تغییرات مدیریتی در سطح کابینه دولت وجود ندارد. 

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد وزرا فرآیند طبیعی وجود دارد که بر این اساس در هر گام این موضوع صورت می‌گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: به‌طور کلی، هیچ‌گونه تغییراتی در سطح مدیریتی کابینه نیست.

نهاوندیان درباره شرایط اقتصاد کشور بعد از برداشته شدن تحریم‌ها گفت: قبل از اینکه به پساتحریم بیندیشیم در این مرحله انسجام ملی باعث شده که قدم‌های عزتمندانه‌ای برداشته شود و با استحکام ادامه پیدا کند.

وی گفت: به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران در مذاکرات انسجام ملی و تدبیر و همبستگی پیام‌های منفی اقتصاد را به پیام‌های مثبت در سطح جهان تبدیل کرد و نشان داد که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نمی‌تواند ایران را وادار به پذیرش خواسته‌های آنها کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این راه تا حصول توافق عزتمندانه ادامه پیدا می‌کند تا مشکلات از پیش روی اقتصاد کشور برداشته شود. توسعه همه‌جانبه کشور و توسعه اقتصاد ملی و دسترسی به بازارهای جهانی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌هایی است که در دولت پیگیری می‌شود.

نهاوندیان با بیان اینکه ساختار اقتصادی ایران و اتکای آن به نفت باید تغییر کند و نقش و رابطه دولت با بخش خصوصی مورد بازنگری قرار گیرد، تصریح کرد: در همایش‌های این‌چنینی این موضوع قابل دسترس است.

وی گفت: شورای گفت‌وگو برای رسیدن به سیاست و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و رشد اقتصادی در تقویت فضای گفت‌وگو می‌تواند تأثیرات مثبتی برای تصمیم‌گیری‌های دولت داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ارتباط با ایجاد مؤسسات مالی غیرمجاز گفت: برخی مؤسسات مالی غیرمجاز بدون دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی و تنها به‌استناد دریافت مجوز از وزارتخانه‌ها و نهادها و حتی در مواردی بدون مجوز شکل گرفته و اقدام به جذب سرمایه‌های مردم کرده‌اند. در این خصوص تصمیم گرفته شده که بانک مرکزی به این بی‌انضباطی‌ها پایان دهد تا منافع موجود را در شکل بهتر تخصیص دهد و در مواردی مانند اشتغال به کار گیرد.

نهاوندیان در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص علاقه‌مندی شرکت‌های آمریکایی برای حضور در ایران گفت: اینکه شرکت‌های بزرگ دنیا تمایل به حضور در ایران دارند و به تحریم‌های خودساخته بی‌اعتنایی می‌کنند نشان‌دهنده قدرت ایران است.

وی گفت: برای تحقق اهداف اقتصادی کشور و شکسته شدن بیشتر تحریم‌ها از تمام امکانات موجود با رعایت ضوابط و به‌صورت هوشمندانه استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه