روزهای پیش‌رو بهترین فرصت برای اصلاح فرهنگ ترافیک است


روزهای پیش‌رو بهترین فرصت برای اصلاح فرهنگ ترافیک است

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران گفت: روز‌های پیش‌رو بهترین زمان برای اصلاح فرهنگ ترافیک است زیرا سفرهای‌ درون شهری کمتر می‌شود و مراکز آموزشی تعطیل هستند بنابراین فرصت خوبی است که اول مهر چهره شهر را طور دیگری ببینیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم‌، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه مترو فاطمی واقع در خط سه مترو تهران،‌ اظهار داشت: اهمیت مترو جزء بدیهیات و واقعیت‌های زندگی همه کلان‌شهرهای دیناست و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که حمل و نقل عمومی در ابعاد مختلف از جمله سلامت شهروندان،‌ مسائل اجتماعی و ایمنی و غیره بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم در دنیا حتی در کشورهای پیشرفته که سرانه بالایی در حوزه درآمد دارند و کشورهایی که از بعد اقتصادی قوی هستند از دولت در حوزه حمل و نقل عمومی یارانه دریافت می‌کنند و تلاش دارند تا این وسیله با ارزان‌ترین قیمت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان این‌که با توجه به این‌که توسعه مترو از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند، می‌توان گفت توجه به آن نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: توسعه حمل و نقل عمومی یعنی توجه به کرامت انسانی بنابراین مجموعه مدیریت شهری مصمم بر توسعه و تکمیل مترو است زیرا این موضوع برای ما بسیار جدی و اساسی است بنابراین از دولت می‌خواهیم با همه مشکلاتی که دارند و ما هم هرگز نمی‌خواهیم خواسته‌ای خارج از توان آن‌ها داشته باشیم، طبق قانون به توسعه مترو کمک کنند.

وی با اشاره به 40 ساله شدن عمر مترو از زمان تعیین اساسنامه آن،‌ خاطرنشان کرد: در 30 سال از 40 سال عمر مترو،‌ تنها 30 ایستگاه ساخته شد این در حالی است که طی 10 سال گذشته 61 ایستگاه ساخته شد و ما بنا داریم در افق 3 ساله پیش رو ایستگاه‌های مترو را به 200 ایستگاه برسانیم. در واقع ما به اندازه همه اقدمات 40 ــ 35 سال گذشته ایستگاه ساخته‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه با افتتاح خط 3 مترو به صورت کامل،‌ خطوط 6 و 7 را در افق سه ساله پیش رو به اتمام خواهیم رساند،‌ گفت: امروز تلاش کارهای عمرانی شهری سنگین‌تر از سال‌های گذشته است اما به دلیل اینکه زیر زمین است شاید برای برخی افراد محسوس نباشد.

وی افزود: در این راه سختی‌های زیادی در کار داریم،‌ حتی برای بازدید یکی دو ساعته، ماندن در تونل‌‌‌های در حال ساخت مترو نفس را به شماره‌ می‌اندازد اما کارگران بسیاری روز و شب در این فضا در حال کار و تلاش هستند. به عقیده بنده باید گزارش مستندی از مترو ساخته شود تا همه ببینند چگونه روند ساخت آن و با چه شرایطی انجام می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: مشکلات ما زیاد است و نمی‌خواهم درد دل کرده باشم، مشکلات متعلق به مسئولان است و مردم حق دارند از امکانات استفاده کنند. اگر روزی احساس کنیم در خدمت مردم نیستیم،‌ لحظه‌ای در مسئولیت ماندن لذت بخش نیست.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: معتقدیم برای ارتقای کیفیت زندگی نیازمند ارتابط تنگاتنگ با مردم هستیم و رسانه‌ها پل ارتباطی ما هستند تا نیازها و خواسته‌‌های مردم را به ما منتقل کنند.

قالیباف تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های خوبی در شهر ایجاد شدده اما اکنون نیازمند اصلاح فرهنگ ترافیک در شهر هستیم. موضوع مربوط به خط سقید و آسمان آبی زمین پاک یک شعار نیست،‌ واقعیتی است که شهرداری برای زیرساخت‌‌های آن زحمت کشیده است.

وی ادامه داد: روز‌های پیش‌رو بهترین زمان برای اصلاح فرهنگ ترافیک است زیرا سفرهای‌ درون شهری کمتر می‌شود و مراکز آموزشی تعطیل هستند بنابراین فرصت خوبی است که اول مهر چهره شهر را طور دیگری ببینیم. هنگامی که ترافیک در شهر روان است شهر زیبا‌ می‌شود اما می‌توان همه وقت شهرمان زیبا باشد از این رو مصمم هستیم با همکاری مردم این زیبایی را با اصلاح آشفتگی رانندگی‌ها محقق کنیم و برای همیشه شهر را زیبا نگهداریم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مهمانان خارجی همواره از زیبایی شهر سخن می‌گویند اما در فرهنگ ترافیک به ما منتقد هستند،‌ اظهار داشت: رعایت انظباط باعث آلودگی هوا در شهر می‌شود و همان طور که مترو در این امر مؤثر است فرهنگ ترافیک هم به همین میزان مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه درصد آلایندگی شهر تهران متعلق به وسایل حمل و نقل متحرک است، اظهار داشت: مصمم هستیم نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنیم و به سمت استفاده از موتورسیکلت برقی برویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon