بیش از ۵ میلیون محصول فرهنگی توسط آستان قدس رضوی تولید شد‌


بیش از 5 میلیون محصول فرهنگی توسط آستان قدس رضوی تولید شد‌

خبرگزاری تسنیم: مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: سال گذشته، بیش از ۵ میلیون محصول فرهنگی توسط آستان قدس رضوی تولید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، جواد هاشمی با بیان این‌که سال گذشته بیش از 5 میلیون محصول فرهنگی به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی تولید شد اظهار داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی، تولیدات فرهنگی اعم از تولید و انتشار کتاب، محصولات صوتی، تصویری و چند رسانه‌ای از جمله فعالیت‌های فرهنگی این اداره برای عموم زائران و مجاوران به شمار می‌آید.

وی گفت: این اداره در راستای ایجاد ارتباط با زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، توانسته در سال قبل بالغ بر 72 عنوان محصول مکتوب جدید با شمارگان دو میلیون منتشر و بیش از 162 عنوان کتاب با تیراژ یک میلیون و500 هزار جلد با موضوعات اخلاقی، اعتقادی و مذهبی تجدید چاپ کند.

هاشمی ادامه داد: تولید 45 محصول فرهنگی مختلف به تعداد 850 هزار محصول فرهنگی و تولید 143 محصول صوتی و تصویری و چندرسانه‌ای از دیگر آمار تولیدی این اداره به‌شمار می‌آید.

وی افزود: به‌منظور انتقال پیام‌های دینی و آشنایی عموم با سیره زندگی ائمه ‌اطهار(ع) سال گذشته 40 مسابقه فرهنگی ویژه بزرگسالان و کودکان با فراگیری بیش از 2 میلیون نفر در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به حضور گسترده زائران و مجاوران به حرم مطهر رضوی در گروه‌های سنی و تحصیلی مختلف نیاز است تا به ابعاد مختلف زندگی معصومین(ع) و مسائل روز جامعه در اوقات فراغت پرداخته شود.

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این‌که مسابقات فرهنگی از فراگیرترین برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی است ابراز کرد: استفاده از منابع دست اول دینی، انتقال مباحث دینی در کنار آموزش و شناخت خرافات و شبهات از رویکردهای مهم برگزاری مسابقات فرهنگی است.

هاشمی تولید محصولات قرآنی را با توجه به گروه‌های سنی مختلف یکی از رویکرد‌های اصلی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی عنوان کرد و گفت: تولید درسنامه تجوید و تدبر، تولید چهل حدیث قرآنی پیامبر اعظم(ص)، تولید محصول چندرسانه‌ای خانه وحی3، تولید کتب آشنایی با آیات قرآن همراه با شعر و تصویرگری و تولید لوح فشرده نوای قدسی از جمله تولیدات این اداره در حوزه قرآنی است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی برای تربیت نسلی پویا و به‌منظور پاسخ به سئوالات پرتکرار مخاطبان برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر، مجموعه کتاب «رهنما» در 20 مجلد با موضوعات احکام و ولایت فقیه تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این‌که به‌منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر تشنگان معرفت از محتوای ارزشمند سخنرانی‌های ایراد شده در حرم مطهر رضوی محصولات فرهنگی در قالب‌های مختلف محتوایی برای علاقمندان تولید شده است عنوان کرد: تولید 4جلد کتاب موضوعی «مشکات»، 5 مجموعه صوتی«روایت»، تصویربرداری بیش از 130 مجموعه صوتی و تصویری و دو مستند «مهدالرضا» و «حلقه‌های معرفت» از جمله تولیدات ارزشمند این اداره به‌منظور حفظ متن بیانات این سخنرانی‌ها بوده است.

وی بر لزوم توجه و ارتباط بیشتر با مخاطبان کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: همواره تلاش کرده‌ایم تا علاقه‌ها و ذائقه‌های کودکان و نوجوانان را در فعالیت‌ها، تولیدات و مسابقات مختلف مورد توجه قرار دهیم و پیام‌های اخلاقی، دینی و معرفتی را به زبان ویژه هر گروه سنی انتقال دهیم.

هاشمی با اشاره به تولیدات این اداره ویژه کودکان عنوان کرد: به این منظور سال گذشته 2 عنوان کتاب رنگ آمیزی و بیش از 10 محصول فرهنگی ویژه این گروه تولید و منتشر و 11 عنوان مسابقه «کبوتران حرم» نیز داخل حرم مطهر رضوی برگزار شد.

وی ادامه داد: تولید و چاپ کتاب «مسافر مرو» و «مهربان‌ترین» ویژه نوجوانان و تولید 30 هزار محصول کاربردی ویژه جشن تکلیف دختران و پسران از جمله تولیدات این اداره است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرآوری محصولات مکتوب معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی با هدف استفاده حداکثری مخاطبان عنوان کرد: بارگزاری محصولات فرهنگی تولیدی در سایت این معاونت، برگزاری بالغ بر 40 مسابقه فرهنگی در فضای مجازی و تولید نخستین شماره کتاب الکترونیک «نورالهدی جوان» و بارگزاری آن در پورتال معاونت تبلیغات از فعالیت‌های این اداره در حوزه فضای مجازی است.

وی بیان داشت: به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت زائران از زیارت و بهره‌مندی و شرکت بیشتر مخاطبان در مسابقات، سال گذشته 25 مسابقه مناسبتی و 3 ویژه نامه و بالغ بر 20 مسابقه کتابخوانی و بارگزاری آن در پورتال معاونت برگزار شد.

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار داشت: همچنین به‌منظور حضور پررنگ در مناسبت‌های ویژه 150 هزار بسته فرهنگی در برنامۀ تحویل سال 93 بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

وی افزود: اهدای 40 هزار محصول فرهنگی به معتکفان در مراسم معنوی اعتکاف، برگزاری بیش از 10 هزار نمایشگاه سیره رضوی در مراکز فرهنگی کشور همزمان با دهه کرامت و برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه هیئات مذهبی با فراگیری 150 هزار نفر در دهه آخر صفر از دیگر اقدامات انجام شده در مناسبت‌های ویژه سال گذشته است.

هاشمی بر لزوم توجه به موضوع انقلاب اسلامی در حوزه تولیدات فرهنگی تاکید کرد و گفت: چاپ 2 عنوان کتاب شعر و رنگ‌آمیزی با موضوع امام (ره)، رهبری و انقلاب اسلامی ویژه کودکان و تولید مجله «نورالهدی» در دو گروه سنی کودک و نوجوان از اقدامات مناسبتی ایام الله دهه فجر به شمار می‌آید.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی، تولید مجموعه 5 جلدی «ولایت فقیه»، تولید و چاپ کتاب «حیات طیبه» به تیراژ 140 هزار جلد، چاپ کتاب بهار در بهار (فرمایشات رهبری مدظله العالی در نورز 93) به تیراژ 10 هزار جلد و چاپ کتاب «مدیریت جهادی» با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری را از دیگر اقدامات این اداره ویژه دهه مبارک فجر عنوان کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon