خرید تضمینی پیله تر ابریشم در کشور آغاز شد


خرید تضمینی پیله تر ابریشم در کشور آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از توزیع نزدیک به ۲۸ هزار جعبه تخم نوغان در کشور خبر داد و گفت: خرید تضمینی پیله‌تر ابریشم در برخی از نقاط کشور آغاز شده است.

علی اصغر داداش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به آخرین وضعیت توزیع تخم نوغان در کشور، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به  28 هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شد که این میزان در گیلان حدود 11 هزار و 800 جعبه تخم نوغان است.

وی با بیان اینکه توزیع تخم نوغان در 10 پایگاه در گیلان ادامه دارد، افزود: نوغانداران هر چه سریعتر به پایگاه‌های توزیع تخم نوغان مراجعه کنند تا فرآیند تولید با گرمای هوا رو‌به‌رو نشود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: با توجه به اینکه پرورش کرم ابریشم در خراسان رضوی به سبب شرایط اقلیمی زودتر از سایر استان‌ها شروع می‌شود در برخی از مناطق این استان از جمله تربت‌حیدریه پیله‌تر ابریشم به بازار عرضه شده است.

داداش‌پور با بیان اینکه تاکنون حدود 25 تن پیله‌ تر ابریشم به صورت توافقی توسط بخش غیردولتی در تربت حیدریه خریداری و وارد بازار شده است، تصریح کرد: قیمت توافقی در بازار تربت حیدریه به ازای هر کیلو پیله‌تر ابریشم 20 تا 21 هزار تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خرید پیله‌تر به صورت مستمر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: خرید پیله‌تر ابریشم در پایگاه‌های پیش‌بینی شده انجام و افزایش قیمت خرید پیله‌تر ابریشم از قیمت تضمینی براساس کشش بازار انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon