عملیات پاک‌سازی استان الانبار عراق چهارشنبه آغاز می‌شود


عملیات پاک‌سازی استان الانبار عراق چهارشنبه آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: یک فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق تأکید کرده است که بر اساس بررسی‌های میدانی عملیات پاک‌سازی استان الانبار از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

سرگرد "رئیسان" یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم درخصوص اقدامات صورت گرفته برای آزاد‌سازی شهر الرمادی گفت: از روز گذشته مراحل آماده سازی برای عملیات پاکسازی استان الانبار آغاز شده و بر اساس بررسی‌های میدانی روز چهارشنبه این عملیات آغاز خواهد شد.

وی افزود: عملیات پاک‌سازی استان الانبار را از منطقه بیجی آغاز خواهیم کرد و پس از آن به‌سوی هیت در استان الانبار از توابع الرمادی رفته و سپس وارد شهر الرمادی خواهیم شد.

رئیسان تأکید کرد که بر اساس دستور حاج "مهدی مهندس" جانشین فرمانده کل نیروهای داوطلب مردمی عراق، کل نیروهای داوطلب مردمی در عملیات پاک‌سازی استان الانبار مشارکت خواهند کرد.

وی همچنین اعلام کرد که هادی العامری هم اکنون درحال طرح‌ریزی عملیات پاک‌سازی شهر الرمادی از تروریست‌های داعش است.

ساعت صفر برای آغاز عملیات پاک‌سازی الرمادی

پس از اینکه داعش در تابستان سال 2014 با همسویی عناصری همچون آثیل النجیفی استاندار فراری نینوا موصل را به اشغال خود درآورد اینک این گروهک تلاش دارد شهر الرمادی مرکز استان الانبار را نیز به کنترل کامل خود در آورد.

گزارش شده که شهر عمدتاً سنی‌نشین رمادی در مرکز عراق به دست نیروهای داعش افتاده است؛ خبری که وزارت دفاع آمریکا آن را تکذیب و تأکید کرد که همچنان نبردها در این شهر ادامه دارد.

صهیب الراوی استاندار استان الانبار عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی الحدث نیز گفت: شرق الرمادی و منطقه الجویبه تحت سیطره نیروهای امنیتی عراق قرار دارد. در برخی از مناطق در حومه الرمادی درگیری وجود دارد اما بیشتر مناطق الرمادی و مرکز این شهر اکنون تحت سیطره تروریست‌ها قرار دارد.

از سوی دیگر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق از نیروهای بسیج مردمی خواسته است برای آزادسازی این منطقه از چنگال تروریست‌ها، وارد الانبار شوند.

در پی این دستور، هادی العامری رئیس سازمان بدر و یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی وارد شهر الرمادی مرکز استان الانبار شد. وی شخصاً فرماندهی عملیات پاک‌سازی این شهر از تروریست‌های داعش را به‌عهده خواهد داشت.

یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات الانبار عراق از ورود نیروهای داوطلب مردمی به پایگاه هوایی"الحبانیه" در شرق شهر الرمادی خبر داد.

این منبع افزود: نیروهای داوطلب مردمی به‌دستور حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح وارد این پایگاه شده‌اند و همزمان آمادگی‌ها برای آغاز عملیات گسترده به‌منظور بازپس‌گیری مناطقی در الرمادی که گروه تروریستی داعش بر آن تسلط یافته، در حال انجام است.

وی در ادامه گفت که در حال حاضر آمادگی‌های امنیتی گسترده‌ا‌ی برای ارزیابی اوضاع امنیتی و حمله به شهر الرمادی از محورهای مختلف به‌منظور پاک‌سازی کامل آن و نیز شکست محاصره یگان‌های نظامی موجود در مناطق مختلف این شهر در حال انجام است.

تروریست‌های داعش روز شنبه، مرتکب جنایت هولناکی در شهر الرمادی شده و ده‌ها زن و کودک را به‌طرز فجیعی قتل عام کردند.

یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار جمعه گذشته گفته بود تروریست‌های داعش از خروج خانواده‌ها و غیرنظامیان از منازلشان در مناطق تحت سیطره داعش در الرمادی جلوگیری می‌کنند و کسانی را که از دستور آنها سر باز بزنند، به قتل تهدید و تعداد زیادی را اعدام کرده‌اند.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان