سرمربی فنلاند: کواچ بی‌نظیر است و می‌داند چطور تیمش را برای رقابت‌های مهم آماده کند

سرمربی فنلاند: کواچ بی‌نظیر است و می‌داند چطور تیمش را برای رقابت‌های مهم آماده کند

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی والیبال فنلاند گفت: برای اسلوبودان کواچ، احترام بسیار زیادی قائل هستم، او می‌داند که چطور تیمش را برای رقابت‌های مهم آماده کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی والیبال ایران، اردوی تدارکاتی فنلاند را با 2 شکست و یک پیروزی ترک کرد تا پس از 2 بازی دیگر مقابل جمهوری چک، مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی 2015 را با بازی مقابل قهرمان دوره قبل یعنی آمریکا در لس آنجلس آغاز کند.

گفت‌وگوی توماس ساموئلوو،‌ کاپیتان پیشین تیم ملی فنلاند و سرمربی فعلی این تیم را با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم می‌خوانید:

* تسنیم: مسابقات دوستانه با تیم ملی والیبال ایران چقدر برای شما مهم بود؟
در لیگ جهانی 2015 حضور داریم و مسابقاتی که با تیم ملی والیبال ایران برگزار کردیم برای آماده سازی ما خیلی اهمیت داشت.

* تسنیم: به اهدافی که در ذهنتان داشتید دست پیدا کردید؟
البته. ما در پست قطر پاسور با مشکل مواجه هستیم چون 2 بازیکن با تجربه خود در این پست را در اختیار نداریم و همچنین با تعدادی مصدوم روبرو هستیم. بنابراین باید راهی برای هماهنگی بازیکنان جدید با هم پیدا کنیم. 2 بازی نخست را مقابل ایران با جنگندگی زیاد، حملات سریع و سیستم جدید دفاعی برنده شدیم. من از عملکرد بازیکنانم کاملاً راضی هستم.

* تسنیم: تصور شما از تیم ملی ایران پیش از این 3 بازی دوستانه چه بود و حالا چه دیدی نسبت به تیم ملی ایران دارید؟
دیدگاه من نسبت به تیم ملی والیبال ایران تغییری نکرده است. احترام زیادی برای این تیم قائل هستم و فکر می‌کنم ایران در حال حاضر یکی از تیم‌های برتر جهان است. باعث افتخار ما بود که یک هفته میزبان این تیم بودیم. ایران بازیکنان بزرگی دارد، خوب حمله می‌کند و سرویس‌های قدرتمندی دارد. بازی تیم ملی ایران همه تماشاگران را به وجد می‌آورد و من از دیدن بازی این تیم لذت می‌برم.

* تسنیم: نقاط ضعف و قوت تیم ملی ایران را چه می‌دانید؟
قدرت حمله تیم ملی ایران به خصوص اسپک‌های محمد موسوی فوق‌العاده است. از بازی فرهاد قائمی نیز خیلی خوشم می‌آید. او دریافت کننده ماهری است که سرویس‌های خوبی هم دارد و بسیار هوشمندانه حمله می‌کند. درباره نقاط ضعف تیم ایران حرفی ندارم چون چیزی ندیدم.  

* تسنیم: تیم ملی ایران با روسیه، لهستان و آمریکا در مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی 2015 هم گروه است. به نظر شما دیدارهای تدارکاتی با فنلاند و جمهوری چک برای مقابله با چنین تیم‌هایی کافی است؟
باید اعتراف کنم که گروه بسیار سختی است و این موضوع را تا چند هفته آینده خواهیم دید. فکر می‌کنم تیم ملی ایران به خوبی برای لیگ جهانی آماده شده است. من برای اسلوبودان کواچ، احترام بسیار زیادی قائل هستم. او می‌داند چطور تیمش را برای رقابت‌های مهم آماده کند. علاوه بر این کواچ، انسان بی‌نظیری است.


* تسنیم: یکی از اهداف تیم ملی ایران، رسیدن به سکوی المپیک است. آیا محقق شدن این امر ممکن است؟
هدف بسیار بزرگی دارید که رسیدن به آن بسیار سخت اما ممکن است. در والیبال امروز دنیا، اختلاف تیم‌ها بسیار ناچیز است.

* تسنیم: اگر قرار بود یکی از بازیکنان ایران را به تیم خودتان اضافه کنید،‌ انتخاب شما چه کسی بود و چرا؟
تیم ایران بازیکنان بزرگی دارد ولی اگر قرار باشد یک نفر را انتخاب کنم، دوست دارم فرهاد قائمی را در تیمم داشته باشم. او دریافت کننده خوبی است و مهارت‌های زیادی دارد. شخصیت و روحیه مبارزه قائمی در زمین برای تیم ملی ایران اهمیت زیادی دارد.


* تسنیم: اهداف شما با تیم ملی والیبال فنلاند چیست؟
ما در آرزوی حضور در المپیک هستیم. گرفتن سهمیه المپیک از قاره اروپا کار بسیار سختی است اما غیرممکن نیست. به همین دلیل همچنان به سختی تمرین می‌کنیم و امیدواریم تا به هدفمان برسیم. ما به تماشاگران پرشوری نیاز داریم تا وقتی به سالن می‌آیند به بازیکنان ما انرژی بدهند.

* تسنیم: کسپر وورینن، سال گذشته در لیگ برتر ایران بازی کرد و به اردوی تیم ملی فنلاند دعوت شد اما به جمع 14 بازیکن نهایی راه پیدا نکرد. با توجه به شناختی که از بازیکنان ایران داشت، انتظار می‌رفت در اردوی تیم بماند. ممکن است باز هم به اردوی تیم ملی فنلاند دعوت شود؟
ممکن است دوباره او را انتخاب کنم. انتخاب نهایی بازیکنان همیشه یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کار و حتی زندگی یک مربی است. من باید از بین بازیکنان حاضر در اردو 14 نفر را انتخاب می‌کردم و کسپر جزو آنها نبود. او انسان باهوشی است و از ایران برای من تعریف‌های زیادی کرده است. امیدوارم بتوانم به او شانس مجددی برای حضور در تیم ملی بدهم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon