اجرای کالیبراسیون آزمایشگاه‌های استاندارد در استان مرکزی


اجرای کالیبراسیون آزمایشگاه‌های استاندارد در استان مرکزی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل استاندار استان مرکی بااشاره به اجرای کالیبراسیون آزمایشگاه‌های استاندارد در استان مرکزی گفت: بیش از ۱۰۰۰ آزمون ویژه نازل‌های سوختی در استان مرکزی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید میرنظامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی اندازه‌شناسی با اشاره به اهمیت اندازه‌شناسی در کنار استانداردسازی اظهار داشت: در سازمان‌های تولیدی، خدماتی، تحقیقاتی و علمی تائید صلاحیت به عنوان مهم‌ترین ابزار در راستای پیشرفت‌های اقتصادی و علمی به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی این اداره کل، تائید صلاحیت آزمایشگاه‌های مرتبط با اندازه‌شناسی، آزمون دوره‌ای وسایل توزین سبک و سنگین، آزمون نازل‌های سوخت مایع و کالیبراسیون باسکول‌های ثابت و همکف جاده‌ای از اقدامات حوزه اندازه‌شناسی اداره کل استاندارد استان مرکزی تاکنون بوده است.

مدیرکل‌استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: باید تلاش شود تا بتوانیم در راستای استانداردسازی نازل‌های سوختی با جدیت گام برداشته شود که این مهم 2 بار در سال و هر 6 ماه یک بار انجام می‌شود که در حال حاضر 74 جایگاه سوخت و 720 نازل سوخت در سطح استان وجود دارد.

میرنظامی با اشاره به اینکه امسال هزار و 440 برنامه برای آزمون نازل‌های جایگاه عرضه سوخت مایع در نظر گرفته شده گفت: آزمون نازل‌های سوخت مایع توسط اداره کل استاندارد استان مرکزی و با مشارکت پخش فرآورده‌های نفتی استان به صورت منظم در طول سال برگزار می‌شود.

وی افزود: نزدیک به 450 عدد باسکول در سطح استان وجود دارد که باید به صورت دوره‌ای و سنواتی و پس از تعمیرات کالیبراسیون شود و به همین منظور کالیبراسیون باسکول‌های ثابت و هم‌کف جاده‌ای تا  سال 90 توسط این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: اندازه‌شناسی نقش اصلی در کاربردی فناوری‌های مبتنی بر نوردارد زیرا نور محور بسیاری از مهم‌ترین ارکان جدید فنآوری اندازه‌گیری‌های دقیق است.

میرنظامی با اشاره به راه‌اندازی واحد اندازه‌شناسی در این اداره گفت: واحد اندازه‌شناسی در این بخش در سال 77 با موضوع اوزان و مقیاس‌ها شروع به کار کرد که نخست آزمون‌های اولیه و ادواری باسکول‌های ثابت و هم‌کف و همچنین آزمون‌های مربوط به تنها شرکت ترازوسازی استان در این اداره کل انجام شد.

وی افزود: به همین منظور و در راستای اهمیت این موضوع در سال 79 یک دوره آزمون ترازوهای اصناف و یک دوره آزمون ترازوهای فلزات گرانبها توسط این اداره کل نیز انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی وسایل آزمایشگاهی کالیبراسیون تجهیزات به صورت منظم بوده که این مهم به وسیله آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده انجام می‌شود و آزمایشگاه‌های اداره کل به عنوان آزمایشگاه مرجع در موارد اختلافی می‌تواند ورود کند و مورد استفاده قرار گیرد.

میرنظامی با اشاره به اینکه در سال 94 با توجه به حجم فعالیت‌های آزمایشگاهی و استانداردهای مربوطه تعدادی از تجهیزات آزمایشگاه کالیبره شدند گفت: تمام تجهیزات آزمایشگاه‌های برق و الکترونیک، مکانیک و فلزشناسی، شیمیایی، نساجی، غذایی، میکروبی، رنگ و لوله و ساختمانی این اداره کل آخرین بار در سال 93 کالیبراسیون شدند.

وی افزود: آزمایشگاه پایش آزمون ابزار دقیق به عنوان تنها آزمایشگاه کالیبراسیون در زمینه دما و ابعاد و فشار در سال 90 به عنوان آزمایشگاه همکار این اداره کل تایید صلاحیت شده و در سال 93 نیز موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی 17025 از مرکز ملی تائید صلاحیت ایران شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon