طرح‌های ویژه حوزه سلامت در زندان‌های کشور اجرا می‌شود


طرح‌های ویژه حوزه سلامت در زندان‌های کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: با همکاری وزارت بهداشت، طرح‌های ویژه حوزه سلامت در زندان‌های کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ابوالفضل حجتی‌پور ظهر امروز در همایش نسیم مهر با محوریت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان در جمع خانواده زندانیان گیلان با بیان اینکه تراکم جمعیت کیفری یکی از موضوعات مورد توجه است، اظهار داشت:عدم تناسب گنجایش زندان‌ها با تعداد زندانیان، تنوع جرم،کمبود منابع انسانی و مالی از مهم‌ترین مشکلات است و تعداد زندانیان دو برابر ظرفیت زندان‌ها است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حوزه بهداشت و درمان به خاطر کمبود پزشک و پرستار با مشکلات روبرو است، افزود: برنامه‌هایی در ارتباط با زندانیان و فرزندان  و خانواده‌های آنها تدوین شده که شامل اقدامات مراقبتی و مراقبتی بعد از خروج از زندان است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: امروز در بخش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و فعالیت‌های مرتبط با نماز در سطح کشور در بین نهادهای دیگر سازمان زندان‌ها از رتبه ممتازی برخوردار است.

حجتی‌پور با بیان اینکه سازمان در شش سال متوالی دستگاه برتر در بخش نماز شده است، خاطرنشان کرد: هشت هزار مددجوی حافظ قرآن از یک جزء تا کامل در سازمان زندان‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های هنری در دو سال متوالی در بخش نمایش،فیلم و در جشنواره فجرمعرفی شده است، افزود:در بخش حرفه آموزی و اشتغال فعالیت‌های چشم گیری در زندان‌ها صورت گرفته است.

معاون سلامت،اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به فعالیت‌ها در بخش حرفه آموزی و اشتغال فعالیت‌های چشمگیری در زندان‌ها صورت گرفته است، گفت: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

حجتی‌پور افزود: در بخش طبقه‌بندی زندانیان با زیر 18 سال، مکان‌های تحت عنوان کانون‌هایی اصلاح و تربیت در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کانون‌های اصلاح و تربیت بهترین نیروها در بخش فرهنگ و تربیت حضور دارند ، تصریح کرد: کمبود پزشک در فضای زندان‌ها وجود دارد البته پزشکانی وجود دارند که بدون دریافت وجه هم حاضر به همکاری در فضای زندان‌ها هستند ولی تعداد آنها با توجه به حجم زندانیان و مشکلات بسیار است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: کمبود پزشک در فضای زندان‌ها به دلیل طرح‌های متنوعی است که به خوبی در وزرات بهداشت در حال اجرا است و در نشست‌هایی که در وزارت بهداشت داشته‌ایم برنامه‌ها و سیاست‌هایی برای رفع مشکل اختصاص یافت.

‌انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon