خانواده‌های زندانیان گیلان توانمند می‌شوند


خانواده‌های زندانیان گیلان توانمند می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان گفت: توانمندسازی خانواده‌های زندانیان گیلان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حمید حسینی ظهر امروز در همایش منطقه‌ای نسیم مهر با بیان اینکه در حال حاضر براساس آمار مرکز مطالعات, در زندانی‌های جهان بیش از 10 میلیون زندانی در جهان وجود دارد، اظهار داشت: زندانی‌های آمریکا با دو میلیون زندانی و چین با یک میلیون زندانی و روسیه با 650 هزار نفر بیشترین زندانی‌های جهان را دارند.

وی با تاکید بر اینکه گیلان در نرخ فراوانی زندانی نسبت به جمعیت رتبه دهم کشور است، افزود: سه درصد زندانیان را زنان و 97 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تأمینی و تربیتی گیلان با تاکید بر اینکه 91.5 درصد از زندانیان جرائم عمد و 8.5 درصد غیر عمد و جرائم مالی هستند، گفت: میانگین سنی زندانیان گیلان 37 سال و 45 درصد کمتر از 35 سال دارند.

حسینی تصریح کرد: 92 درصد از زندانیان استان بومی و هشت درصد غیر بومی و چهار درصد اتباع خارجی هستند و 67 درصد زندانیان متاهل هستند.

وی با تصریح براینکه از زندانیان استان 46 درصد دارای مشاغل ناپایدار و فصلی و چهار درصد بیکار هستند، گفت: نخستین راهکار در حمایت از خانواده‌های زندانیان توانمندسازی آنها است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان، کاهش آسیب‌های ناشی از حبس را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار مهم است و ایجاد مشاغل خانگی برای خانواده‌های زندانیان از برنامه‌های مهم است، در گیلان 11 انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان فعالیت دارد.

حسینی فرهنگ‌سازی برای کمک به زندانیان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته به کمک ستاد دیه 483 نفر از جرائم غیرعمد زندان‌ها آزاد شدند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon