بیش از ۱۱۴ میلیون مترمکعب آب کشاورزی در گیلان تأمین شد


بیش از 114 میلیون مترمکعب آب کشاورزی در گیلان تأمین شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به پایان یافتن مرحله دوم آبگذاری کانال‌های کشاورزی استان از صبح امروز، گفت: با برآوردهای انجام شده در مرحله دوم آبگذاری بیش از ۱۱۴ میلیون مترمکعب آب کشاورزی گیلان تأمین شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای گیلان، سیف اله آقابیگی اظهار داشت:بنا بر اعلام سازمان جهاد کشاورزی و تا ساعات پایانی دومین مرحله آبگذاری کانال‌های آب کشاورزی در بیش از 180 هزار هکتار از اراضی شالیکاری نشاء کاری انجام و در 20 هزار هکتار عملیات وجین صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از روش‌های موثر در استفاده مناسب و بهینه از منابع آب کشاورزی، همزمانی در کشت و رعایت تقویم زراعی توسط تمامی کشاورزان در اقصی نقاط استان برای رسیدن به زمان متقارن برداشت محصول در سراسر گیلان است که امیدواریم همانطور که در 80 درصد شالیزارها نشاء و در بیش از 10درصد کشت زارها وجین انجام شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: مابقی شالیکاران نیز نسبت به تکمیل عملیات نشاء در اسرع وقت اقدام تا بتوانیم از داشته‌های موجود شالیکاران سختکوش بهترین استفاده را ببریم.

آقابیگی با اشاره به پایان یافتن مرحله دوم آبگذاری کانال‌ها در صبح روز سه شنبه مورخه 29 اردیبهشت گفت: با برآوردهای انجام شده در مرحله دوم آبگذاری بیش از 114 میلیون مترمکعب آب کشاورزی تأمین  شده و مرحله سوم آبگذاری نیز با پایش وضعیت جوی و سنجش نیاز اراضی شالیکاری در نقاط مختلف استان برنامه ریزی، تصمیم گیری و متعاقباً با اعلام این شرکت آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon