قزوین رتبه سوم گرانی قیمت زمین در کشور را به خود اختصاص داده است‌


قزوین رتبه سوم گرانی قیمت زمین در کشور را به خود اختصاص داده است‌

خبرگزاری تسنیم: مدیر‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: استان قزوین به دلیل موقعیت و شرایط ویژه‌ای که در کشور دارد، سبب شده تا قیمت زمین در استان قزوین در مقایسه با استان‌های دیگر گران‌تر باشد.

حامد مانی‌فر در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به این نکته که استان قزوین رتبه سوم قیمت زمین در کشور را دارد، اظهار داشت: استان قزوین به دلیل موقعیت و شرایط ویژه‌ای که در کشور دارد، سبب شده تا قیمت زمین در استان قزوین در مقایسه با استان‌های دیگر گران‌تر باشد، تا جایی که استان قزوین رتبه سوم کشور در قمیت زمین را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این نکته که دلایل بسیار زیادی برای گرانی زمین در استان قزوین به ویژه شهر قزوین وجود دارد، افزود: استان قزوین پس از استان‌های تهران و البرز رتبه سوم گرانی قیمت را از آن خود کرده است که برای آن می‌توان دلایل بسیار زیادی برشمرد.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از جمله دلایل گرانی زمین در شهر قزوین به محدودیت جغرافی شهر قزوین اشاره کرد و گفت: شهر قزوین از لحاظ جغرافیای شهری دچار محدودیت‌هایی است تا جایی که این شهر از سه جهت به باغستان‌های سنتی و از دو جهت نیز به اتوبان محدود شده است.

وی با اشاره به دیگر دلایل گرانی زمین در استان قزوین عنوان کرد: وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در اطراف قزوین و همچنین مهاجرت‌پذیری و مهاجرت نیروی کار به استان قزوین از دیگر عواملی است که سبب گرانی قیمت زمین در استان قزوین شده است، زیرا شهر قزوین با افزایش تقاضا و کبود منابع برای عرضه مواجه شده است.

مانی‌فر مهم‌ترین علت گرانی زمین در استان قزوین را مشکل متوازن نبودن عرضه و تقاضا دانست و تاکید کرد: تمایل سرمایه‌گذاری در زمین‌های گران قیمت سبب شده تا بسیاری از افراد به زمین به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه کنندکه این امر نیز سبب گرانی قیمت زمین در شهر قزوین شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon