آیت‌الله سبحانی: دست انگلیس پشت پرده اختلاف شیعه و سنی است‌


آیت‌الله سبحانی: دست انگلیس پشت پرده اختلاف شیعه و سنی است‌

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان با تأکیدبر اینکه انگلیس همیشه برای اختلاف شیعه و سنی تلاش کرده و در این زمینه استاد است، گفت: انگلیس در زمینه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی تجربه زیادی دارد و تلاش می‌کند تا همواره آتش اختلاف بین شیعه و سنی روشن باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه از روایات پیامبر اسلام(ص) نسبت به آینده استفاده می‌شود و نشان می‌دهد ایشان نگرانی خاصی نسبت به آینده امت اسلامی داشتند، اظهار داشت: پیامبر اسلام‌(ص) همیشه نگران اختلاف بین امت بودند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان "ما اکنون در زمان این اختلاف هستیم" افزود: این اختلاف از آن جهت است که هر دو طرف اختلاف نسبت به فرهنگ خود تقید دارد، ما اگر بخواهیم امت را نجات دهیم، ‌برای رفع آن باید بر مشترکات بپردازیم.

استاد برجسته حوزه علمیه ‌با تأکید بر اینکه مصلحان ‌و علمای بزرگ امت اسلامی برای نجات پیدا کردن از دست دشمنان بر مشترکات اصرار بورزند، تصریح کرد: جامعه باید بر مشترکات تأکید داشته باشد و اختلافات و بررسی آن را به علما واگذار کنند.

وی با تأکید بر اینکه انگلیس همیشه برای اختلاف شیعه و سنی تلاش کرده و در این زمینه استاد است، گفت: انگلیس در زمینه ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی تجربه زیادی دارد و تلاش می‌کند تا همواره آتش اختلاف بین شیعه و سنی را ایجاد کند و دست انگلیس پشت این پرده است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه بسیاری از ماهواره‌ها و شبکه‌ها علیه تشیع ایجاد شده است، اظهار داشت: این شبکه‌ها و ماهواره‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که جنایات رژیم صهیونیستی فراموش شده و آن‌ها همچنان در حال پیش‌رو‌ی در فلسطین هستند. آن‌ها که عامل اختلاف هستند، عامل خارجی هستند نه دلسوز اسلام.

انتهای پیام/آ*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon