تعرفه کالاهای ایرانی از سوی روسیه از ۲۷ درصد به ۷ درصد کاهش یافت‌


تعرفه کالاهای ایرانی از سوی روسیه از 27 درصد به 7 درصد کاهش یافت‌

خبرگزاری تسنیم: سرکنسول ایران در آستاراخان روسیه گفت: با توجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا و امریکا علیه ایران، تعرفه کالاهای ایرانی از ۲۷ درصد به ۷ درصد از سوی روسیه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهانو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی محمدی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان به کاهش تعرفه کالاهای ایرانی از 27 درصد به 7 درصد از سوی روسیه با توجه به تحریم‌های اتحادیه اروپا و امریکا علیه این کشور اشاره و اظهار داشت: این فرصت مناسبی برای حضور طولانی مدت در بازار روسیه بوده و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی خواستار توجه به کیفیت و نوع بسته‌بندی کالاها ایرانی به ویژه خوراکی برای صادرات به روسیه شد و افزود: یکی از چالش‌های جدی کالاهای صادراتی ایران به روسیه‌، بسته‌بندی نامطلوب بوده و با توجه به آب و هوای ویژه روسیه باید توجه بیشتری به بسته‌بندی کالاها انجام شود.

سرکنسول ایران در آستاراخان روسیه بیان کرد: ایران با توجه به تحریم روسیه از سوی اتحادیه اروپا و امریکا باید جایگزین مناسبی برای صادرات کالا و خدمات به این کشور باشد، در غیراین صورت ترکیه جای ایران را سریع گرفته و تجربه بازار کشورهای آسیای میانه که در آن ترکیه جایگزین ایران شد‌،تکرار می‌شود.

وی از ایجاد مرکز تجاری ایران در آستارخان روسیه خبر داد و تصریح کرد: مشکلات حمل و نقل دریایی و هوائی با همکاری 2 کشور در حال برطرف شدن است.

برای افزایش کیفی کالاهای صادراتی‌، تشکیل مرکز کنترل کیفی ضرورت دارد

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به ضرورت تشکیل مرکز کنترل کیفی برای افزایش کیفی کالاهای صادراتی‌ گفت: تشکیل مرکز کنترل کیفی کالاهای صادراتی می‌تواند از صادرات کالاهای بی‌کیفیت به بازارهای هدف جلوگیری کند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: به دست آوردن و نگهداری یک بازار صادراتی بسیار دشوار بوده و همه بخش‌های دولتی و خصوصی شامل اتاق بازرگانی و استانداری باید همکاری کرده تا بازارهای موجود حفظ و بر تعداد آن افزوده شود.

وی خاطر‌نشان کرد: کار گروهی برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی به صورت سازمانی صورت نگرفته و تشکل‌های صادراتی می‌توانند در این زمینه فعالانه وارد میدان شوند.

ارتباطات بانکی بین شرکت‌های ایرانی و روسی با مشکلات بسیاری رو به رو است

قاسمعلی جباری، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: ارتباطات بانکی بین شرکت‌های ایرانی و روسی با مشکلات بسیاری رو به رو است.

وی خواستار همکاری با کشورهای آسیای میانه با هدف واسطه  قرار دادن این کشورها برای  صادرات به روسیه شد و افزود: از طریق  کشور آذربایجان و سایر کشورهای آسیای میانه می‌توان تجارت آسان‌تری با روسیه برقرار کرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان امنیت خاطر تاجر ایرانی در روسیه را  پائین دانست و گفت: برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه باید امنیت فعالیت در این کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon