خادم: برخی فکر می‌کنند می‌توان با لابی انتخابی را دور زد

خادم: برخی فکر می‌کنند می‌توان با لابی انتخابی را دور زد

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون کشتی کشورمان گفت: برخی فکر می‌کنند می‌توان با لابی انتخابی را دور زد در حالی که این موضوع خط قرمز ما است.

رسول خادم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اینکه شنیده می‌شود برخی به‌دنبال دور زدن مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و حتی فرنگی هستند، اظهار داشت: متأسفانه ما یک بحث فرهنگی داریم به‌نام نظم‌گریزی. کشتی‌گیر در ذهن خود می‌گوید همیشه می‌شود با لابی با مسئولان رده بالاتر فرآیند انتخابی تیم ملی را دور زد. از طرفی حق هم دارند و همیشه مصداق‌های زیادی داریم که تصمیم‌گیری مدیران ما فراتر از قانون بوده است، نه فقط در ورزش که همه‌جا احساس می‌شود چون همیشه تبصره‌ها بیشتر از قانون بوده‌اند، در این بخش هم دنبال چنین روندی هستند.

وی افزود: در چنین شرایطی اینکه باور کنند رویه تغییر کرده، انرژی مسئولان فدراسیون را می‌گیرد. بگذارید این‌گونه بگویم وقتی قرار است یک بخش کلان ساختار مدیریتی سلسله مراتب نظام برنامه‌ریزی را طی و سیستم‌های مورد نیاز خود را تعریف کند، به‌نوعی شنا کردن در جهت خلاف آب است و مرتباً با موانع درون مدیریتی مواجه خواهید شد. خیلی از رفتارها با منطق موجود نمی‌خواند و با مقاومت همراه می‌شود، هم مقاومت ساختاری هم مقاومت سلیقه‌ای. به‌اعتقاد من این از چالش‌های موجود کشتی کشور است.

امیدوارم ساختاری فراهم شود تا فردی سرمربی کشتی آزاد شود

رئیس فدراسیون کشتی کشورمان خاطرنشان کرد: داشته‌های فنی‌ هر فرد تا جایی است و بالاخره جایی متوجه می‌شود حرفی برای گفتن ندارد بنابراین باید حتماً در دوره‌ای که کار می‌کند، نیروهایی را تربیت کند که نه فقط کشتی‌گیر که مربیانی شوند که بهتر از او این داشته‌ها را به  نسل بعدی انتقال دهند و به‌واقع جریانی ادامه‌دار شکل بگیرد. امیدوارم روزی زمینه‌ای فراهم شود و شورای فنی این مسئولیت سرمربیگری را به فرد دیگری واگذار کند.

خادم در خصوص اینکه آیا از شرایط موجود ناراضی است، عنوان کرد: موضوع این نیست که از وضع موجود راضی باشیم. موضوع این است که در کشتی فرنگی نیروی انسانی محدودی داریم. کشتی فرنگی ما نقاط درخشش بسیار جالب در المپیک و جهانی 2014 داشته اما این بدان معنا نیست که ریشه‌ها را ساخته و منابع لازم را در کشتی فرنگی به دست آورده‌ایم. باید سال‌ها کار کنیم تا تعدادی نیروی انسانی متخصص و واجد شرایط و تیم‌های متعدد فنی داشته باشیم.

کشتی فرنگی قالب و ساختار پیدا نکرده است

خادم گفت: این موضوع زمان‌بر است، اگر یک‌سری تنش‌ها در کشتی فرنگی می‌بینیم به این دلیل است که کشتی فرنگی قالب و ساختار پیدا نکرده است. گرچه درخشش خیره کننده‌ای داشتیم ، اما این به آن معنا نیست همه این پیش‌نیازها را داریم، بالاخره خلأهایی وجود دارد، از جمله خلأ پشتوانه سازی یک جاهایی خودش را نشان می‌دهد و باید هزینه آن را پرداخت کنیم و این کار آسانی نیست.

وی ادامه داد: باید پذیرفت تیم‌هایی که می‌توانند در کشتی فرنگی فعالیت کنند تیم‌های محدودی هستند و سابقه کشتی فرنگی ما همین است. درست شدن بعضی کارها هم مستلزم درست شدن فضای فرهنگی است. در کشتی فرنگی باید به‌سمت شکل دادن ساختارها پیش رویم.

انتخابی تیم ملی خط قرمز فدراسیون کشتی است

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: پیرامون کار ساختاری باید باز هم تأکید کنم که رقابت‌های انتخابی خط قرمز فدراسیون کشتی است و همین رقابت‌های انتخابی باعث شده در چند وقت اخیر کشتی‌گیران جوان فرنگی‌کار همچون رامین طاهری، پیام بویری و محمدعلی گرایی با انگیزه دوچندانی خود را به تیم ملی برسانند. در عین حال رقابت تنها شرط ملی‌پوش شدن نیست و فاکتورهای دیگری چون حضور در رقابت‌های بین المللی، نظم و انضباط اردویی مد نظر است. من به فدراسیون کشتی نیامده‌ام که نتایجی بگیرم و بروم، آمده‌ام نهالی بکارم که تا سال‌ها سبز باشد.

خادم اظهار داشت: صددرصد انتخابی خط قرمز ماست اما نقطه صد ما نیست و یک کشتی‌گیر بر اساس فرآیند تعریف شده باید همه فاکتورهای لازم را داشته باشد و اگر در انتخابی شرکت نکند قطعاً جایی در تیم ملی نخواهد داشت. هرچند سال گذشته در کشتی فرنگی به‌جهت اینکه در ابتدای کار بودیم خیلی با قاطعیت برخورد نکردیم اما امسال قطعاً جدی هستیم. حاضریم هزینه آن را بدهیم چون بالاخره باید به جایی برسیم که کشتی قائم به فرد نباشد و سیستماتیک کار کند.

وی در پایان به تسنیم گفت: گفتم آمده‌ام نهالی بکارم و به یادگار بگذارم اما می‌دانم اگر نتایج نسبی کنار کاشت آن نهال نباشد، اجازه نمی‌دهند آن نهال سر بیرون بیاورد. یک جاهایی در فضای مدیریتی باید تصمیم‌گیری یا سر آن نهال معامله کنید و نتیجه‌ای به دست بیاورد یا اینکه از نتیجه بگذرید که در این صورت احتمال دارد هم خودش و هم مجموعه قربانی شوید.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon