نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهرها در اراک برگزار شد‌


نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهرها در اراک برگزار شد‌

خبرگزاری تسنیم: مدیر حقوقی شهرداری اراک گفت: بیست و چهارمین نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلان‌شهرها در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدشهاب میرسمیعی ظهر امروز در نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهرها، با اشاره به اینکه این نشست با هدف رفع مشکلات و چالش‌های حقوقی در حوزه‌های مختلف شهرداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به این مهم که در مراجع چالش‌های متفاوتی از برداشت قوانین انجام می‌شود این برداشت‌های متفاوت سبب بروز مشکل در حوزه‌ها و پرونده‌های حقوقی شدهع که نیاز به مرتفع شدن دارد.

وی افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند در رفع مشکلات و نیز ارائه راهکارهای مناسب در زمینه موضوع‌های مختلف بسیار مهم باشد این نشست 2 روزه به میزبانی اراک نیز به همین منظور برگزار شده است.

مدیرحقوقی شهرداری اراک تصریح کرد: با بررسی این مشکلات و معضلات در این نشست 2 روزه چالش‌ها شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته وبعد از اتمام نشست و جمع بندی مسائل شیوه‌نامه‌ای برای موفقیت بیشتر شهرداری‌ها در حوزه‌های حقوقی تدوین می‌شود.

میرسمیعی با اشاره به مووعات مورد بررسی در این نشست 2 روزه که امروز نخستین روز برگزاری این مهم به میزبانی شهرداری اراک بود گفت: چگونگی اقدام شهرداری‌ها در رابطه با اجرای طرح تعریض معابر، نحوه اقدام شهرداری در رابطه با آراء قطعی کمیسیون ماده 100، نحوه صدور پروانه ساختمان برای املاک در مواردی که ملک مربوطه و هم‌جوار آن فاقد کاربری است از مهم‌ترین موضوعات این نشست است.

وی افزود: بررسی راهکارهای کاهش دعاوی علیه شهرداری‌ها در دیوان عدالت اداری و عدم تجدید نظر خواهی نسبت به برخی آرا، چگونگی انتخاب پیمانکاران عملیات عمرانی و مهندسان مشاور، از دیگر موضوعاتی است که  در این نشست 2 روزه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

مدیرحقوقی شهرداری اراک تصریح کرد: این نشست‌های دوره‌ای سبب کم شدن مشکلات موجود و ارائه طرح‌های مناسب در راستای اصلاح قوانین می‌شود که شهرداری‌ها باید نسبت به این مهم با حساسیت بیشتری رفتار کنند و برگزاری این نشست‌ها باید در اولویت کاری شهرداری‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon