برخورد تعزیراتی با افزایش قیمت غیرقانونی در همدان‌


برخورد تعزیراتی با افزایش قیمت غیرقانونی در همدان‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت غیرقانونی برخورد تعزیراتی می‌شود، گفت: افزایش قیمتی در همدان تصویب نشده است.

علیرضا شجاعی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار همدان از ثبات بالایی برخوردار است، گفت: بازار همدان روال عادی و معمولی خود در زمینه تامین و عرضه کالا را طی می‎کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها به صورت مستقیم بر بازار همدان انجام می‏شود، عنوان کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان و اتاق اصناف به طور دائم بازار همدان را رصد کرده و در صورت مشاهده تخلف، وارد عمل شده و پرونده تخلف را تشکیل می‎دهند.

شجاعی با تصریح بر اینکه بازرسی از واحدهای صنفی خرد براساس مصوبه دولت به اتاق اصناف واگذار شده است، بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت توان خود را برای نظارت بر عمده‎فروشان قرار داده و نظارت عالیه‎ای بر روند اقدامات اتاق اصناف دارد.

وی با تاکید بر اینکه بازار همدان در برخی برهه‎های زمانی دچار تنش شده و شاهد برخی سواستفاده‎های افراد سودجو هستیم، تصریح کرد: ورود به موقع بازرسان و کارشناسان سازمان در این وقایع سبب شد تا این افراد نتوانند به اهداف خود برسند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تصریح کرد: براساس مصوبه دولت افزایش قیمت کالاهای اساسی باید با تصویب و مجوز ستاد تنظیم بازار در استان‎ها صورت گیرد در غیر این صورت تخلف محسوب شده و برخورد قانونی با متخلفان انجام می‎شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه دولت اجازه افزایش قیمت در زمینه کالاهای اساسی را صادر کرده است، گفت: اگر افزایش قیمت برای کالایی در استان همدان ضروری محسوب شود آنالیزهایی در این زمینه صورت گرفته و در ستاد تنظیم بازار همدان برای تصویب ارائه می‌‎شود.

وی با اعلام اینکه درخواست‎های متعددی برای افزایش قیمت به سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ارسال شده است، گفت: حوزه‌ها و بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی، صنفی و تولیدی برای افزایش قیمت درخواست داده‎اند که هنوز با درخواست آنها موافقت نشده است.

شجاعی با بیان اینکه هیچ واحدی اجازه افزایش قیمت بدون مجوز دولت و سازمان صنعت و معدن را ندارد، تاکید کرد: افزایش قیمت غیرمجاز، تخلف و گرانفروشی محسوب شده و اگر واحدی اقدام به افزایش غیرقانونی کند با وی برخورد تعزیراتی می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon