۵ میلیون دام سبک و سنگین در استان مرکزی واکسینه شدند


5 میلیون دام سبک و سنگین در استان مرکزی واکسینه شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تقویت و افزایش صادرت با برند حلال اولویت دامپزشکی استان در سال جدید است که در دستور کار قرار دارد و ۵ میلیون دام سبک و سنگین در استان مرکزی واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اراک، علی رضایی‌پور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک با اشاره به وجود 1800 بیماری مشترک بین دام و انسان اظهار داشت: 50 درصد بیماری‌ها بین انسان و دام مشترک بوده که باید تلاش شود تا از انتقال این بیماری‌های خطرناک به دام و انسان خودداری شود.

وی افزود: در سال گذشته به‌منظور جلوگیری از بیماری در دام‌ها بیش از 5 میلیون دام سبک و سنگین در استان واکسینه شدند که از این تعداد بیش از 3 میلیون توسط بخش خصوصی و مابقی توسط بخش دولتی انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: 30 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال 93 انجام شده است.

رضایی پور با اشاره به واحدهای دامی تحت نظارت دامپزشکی گفت: در حال حاضر 600 واحد تحت نظارت دامپزشکی در استان مرکزی بوده و نیز 600 واحد دولتی و غیردولتی وظیفه نظارت بر محصولات دامی را دارند و این بخش نیز باید در اولویت قرار گیرد و با جدیت دنبال شود.

وی افزود: ردیابی تخم مرغ و مرغ از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در استان بوده و این استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از نظر تولیدات‌ دامی بوده که در تولید و صادر کردن مرغ به خارج از کشور این مهم مشهود است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: در ذبح دام‌ها نظارت پزشکی و شرعی وجود دارد و در هر بخش که کشتار غیرمجاز دام انجام شود.

رضایی‌پور با اشاره به اینکه استان مرکزی در صادر کردن پای‌مرغ به خارج از کشور نیز رشد داشته گفت: این مهم نیز به میزان 3 هزار و 384 تن به خارج از کشور صادر شده که در این بخش نیز رشد قابل توجهی وجود داشته و افزایش 10 درصدی را در این بخش داشتیم.

وی افزود: استان مرکزی دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی بوده که می‌تواند در تمامی بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد و دامپزشکی استان مرکزی در این راستا و استفاده از این امکانات تاکنون توانسته اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذاری را انجام دهد و باید تلاش شود تا بتوانیم با بخش خصوصی و تشکل‌ها نیز تعامل ایجاد کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: نظارت بر محصولات لبنی و نیز ساماندهی این محصولات و شیر و برگزاری همایش بین المللی شهر سالم را مهرماه امسال در اراک برگزار می‌کنیم که تمامی این موارد به منظور حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

رضایی‌پور در پایان با تشکر از زحمات سیروس سلمان نژاد و تودیع وی گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان اراک نیز تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده و حبیب اسحقی را به عنوان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک معرفی کرد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon