کلیپ ویدئویی تسنیم/داستان هسته‌ای؛ قسمت اول: سیکل سازش، پلکان چرخش

کلیپ ویدئویی تسنیم/داستان هسته‌ای؛ قسمت اول: سیکل سازش، پلکان چرخش

خبرگزاری تسنیم: از اوایل ۱۳۸۹ (از اواسط ۲۰۱۰) به این طرف دشمن تلاش کرد که در افکار عمومی ایران وضعیتی ایجاد کند که به آن "سیکل سازش" می‌گوییم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، از اوایل 1389 یعنی از اواسط 2010 به این طرف دشمن تلاش کرد که در افکار عمومی ایران وضعیتی ایجاد کند که مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی به آن "سیکل سازش" می‌گوید.

سیکل سازش چهار بخش بنیادین و ادعای اصلی دارد؛ ادعای اول این است که مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌هاست، ادعای دوم این است که تحریم‌ها مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است، ادعای سوم این است که برنامه هسته‌ای ایران حل نخواهد شد، جز از طریق مذاکره مستقیم با آمریکا و ادعای چهارم اینکه مذاکره مستقیم با آمریکا رخ نخواهد داد و اختیار این مذاکره در دست نظام به مسئله‌ای ایدئولوژیک تبدیل شده است و بدون اینکه توجهی به منافع کشور شود از مذاکره با آمریکا جلوگیری می‌شود. خروجی این سیکل این است که می‌گوید مشکلات اقتصادی به‌دلیل تحریم است و تحریم‌ها به‌دلیل هسته‌ای است و هسته‌ای مذاکره مستقیم با آمریکا می‌خواهد و مذاکره با آمریکا به‌دلیل ایدئولوژیک ممنوع شده، نه به‌دلیل مرتبط با منافع ملی، عملاً برنامه هسته‌ای ایران را در این پروژه عملیات روانی فوق العاده قدرتمند به منشأ اصلی مشکلات اقتصادی در ذهن مردم تبدیل کرده است.

آنچه در قسمت اول مجموعه کلیپ‌های "داستان هسته‌ای" خبرگزاری تسنیم روایت شده، به تشریح این سیکل سازش می پردازد. در قسمت‌های بعدی در این باره بیشتر خواهیم دید:

 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon