تولید محصولات گلخانه‌ای در کشت‌و‌صنعت مغان مورد توجه باشد


تولید محصولات گلخانه‌ای در کشت‌و‌صنعت مغان مورد توجه باشد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر یک هکتار زمین در منطقه کشت‌و‌صنعت مغان برای تولیدات گلخانه‌ای استفاده شود برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: در حوزه صنعت بررسی خوب و دقیقی برای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی پارس‌آباد و بیله‌سوار به انجام نرسیده و متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل وجود مشکلات در این منطقه سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

وی گفت: 90 درصد واحدهای تولیدی این منطقه غیرفعال شده‌اند که امیدواریم مسئولان دستگاه‌های اجرایی و در رأس  آن‌ها استاندار اردبیل تدابیر ویژه‌ای در این رابطه اخذ کنند تا مشکلات این واحدها برطرف شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: اکثر محصولات منطقه کشت و صنعت مغان با نامی به غیر از نام استان اردبیل صادر می‌شوند واین موضوع حائز اهیمت است چرا که 3600 هکتار باغات میوه در منطقه کشت و صنعت وجود دارد که باید سعی کنیم این محصولات با برند استان اردبیل به اقصی نقاط دنیا صادر شوند.

برومند تصریح کرد: اگر تولید محصولات گلخانه‌ای در کشت‌و‌صنعت مغان اجرایی شود می‌توانیم در زمینه صادرات از گمرک‌های استان موفق‌تر عمل کنیم که سازمان جهاد کشاورزی استان باید این موضوع را بررسی ومدیریت کند چرا که اگر یک هکتار زمین در منطقه کشت‌و‌صنعت مغان برای تولیدات گلخانه‌ای استفاده شود برای 100 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی گفت: راه‌اندازی و تجهیز فرودگاه پارس‌آباد می‌تواند در رابطه با صادرات منطقه بسیار مؤثر باشد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی استان فرآیندهای اداری را به منظور جذب سرمایه‌گذار تسهیل کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon